Aviseringar
Rensa alla

antivirus oskyddad?


Ämnesstartare

Som det ser ut nu så har min antivirus skydd på mac gått ut och jag är oskyddad på nätet. Detta gör mig väldigt orolig och jag vågar knappt göra något nu förrän skyddet är på och jag förnyar det. Finns det något gratis program som kan skydda min dator när jag surfar på nätet utan att jag ska behöva betala  något? har hört att det ska finnas många andra program som är gratis men jag är på mac just nu och jag vet ej om det finns något gratis virusskydd för mac mer än antivirus. Alltså jag är helt oskyddat nu och vad jag än gör så är jag inte helt säker på nätet. Något bra program jag kan tanka ner gratis för mac? 


   
Citera
sies
 sies

Egentligen behöver man inte antivirus skydd, det saktar även ner din dator.

Såvida du vet vad du laddar ner och vad för program du öppnar så behöver du inte oroa dig för saker så mycket. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så länge du inte laddar ner porr från thepiratebay så är det säkert lugnt Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Så länge du inte laddar ner porr från thepiratebay så är det säkert lugnt Tumme upp

virusskydd bör man väl ha även när man inte använder thepiratebay?


   
SvaraCitera

Aldrig haft antivirus på vare sig Mac eller Linux och det har aldrig varit några problem. Man kommer rätt långt på allmän försiktighet - ladda inte ner något skumt. 
Sen är de flesta virusen riktade mot Windows och inte Mac, om inte annat så för att Windows utgör största målgruppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att köra sin dator helt oskyddad idag år 2018 är nog inte så bra. I varje fall inte om man har den ansluten till internet. Här är några sidor som presenterar bra GRATIS AV-program för Mac. 

Best free antivirus for Mac in 2018

Best antivirus for Mac: Protect yourself from malicious software


   
SvaraCitera