Aviseringar
Rensa alla

antivirusprogram till windows 8?


penja
Ämnesstartare

hejhej. 

provversionen av McAfee som jag fick med vid köp av ny dator har gått ut nu, dvs jag behöver fixa mig ett antivirusprogram. min tanke var att ladda ner microsoft security essential, men det gick ju visst inte på windows 8. läser "Windows 8 och Windows RT levereras med Windows Defender som skyddar din dator från virus och annan skadlig programvara. Om du har en dator med en äldre version av Windows kan du ladda ned Microsoft Security Essentials", men vad innebär det då? har jag redan det här? 

Jag är svindålig på att fatta hur windows 8 fungerar, blir bara arg på det direkt, så frågar er istället. hur vet jag om jag har detta program? är detta en motsvarighet till security essentials, eller måste jag har ytterligare skydd mot virus? defender verkar vara ett så kallat anti-spionprogram, är det samma sak som anti-virusprogram?

är rädd att min dator ska bli virusfylld. 

mvh
har läst it i tre år. 


   
Citera
penja
Ämnesstartare

nejmen oj, va stort. va fint


   
SvaraCitera

Jag använder gratisversionen av Avast.


   
SvaraCitera

det följer med vad jag vet. jag använder också Avast.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

My dreams are her:
Jag använder gratisversionen av Avast.

det är också ett anti-spionprogram va? är det precis samma sak som virusskydd?


   
SvaraCitera

Har windows 7, använder MSE, är nöjd. Hade nog kört på defender om jag hade haft 8.

Hjärta


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

tevepro:
det följer med vad jag vet. jag använder också Avast.

för det kommer gång på gång upp att jag borde uppgradera McAfee och så står det nått om "vågar du verkligen låta din dator utsättas för alla hot som dyker upp varje dag" och så blir jag skiträdd. kanske ska prova avast. har tidigare kört på microsoft essentials och panda security. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Storchen84:
Har windows 7, använder MSE, är nöjd. Hade nog kört på defender om jag hade haft 8.

Hjärta

men vad är ens defender. det står överallt att man får med det. men varför säger min dator då att jag måste skaffa McAfee hela jävla tiden 🙁 ?


   
SvaraCitera

penja: varför säger min dator då att jag måste skaffa McAfee hela jävla tiden

penja: provversionen av McAfee som jag fick med vid köp av ny dator har gått ut nu

Därför. Har man en provversion av vad det än är säger den alltid att man ska köpa det när provtiden gått ut.

http://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/mse-protect_start/windows-defender-and-microsoft-security-essentials/5309cb8d-02e1-40e8-974f-0dcedb9ab9fd

Windows Defender on Windows 8 is more like MSE than like Windows Defender on older versions of Windows

Hjärta


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

verkar ha defender. har i alla fall en programmapp som heter så. men jävla windows 8 gör ju att jag inte ens vet hur jag ser installerade program. ujuj. 


   
SvaraCitera

jag använder bara AVG, det funkar bra


   
SvaraCitera

penja: verkar ha defender. har i alla fall en programmapp som heter så. men jävla windows 8 gör ju att jag inte ens vet hur jag ser installerade program. ujuj.

- sök bland appar: fönstret (på tangentbordet) + Q
- kolla installerade program: gå via "Den här datorn"/"Dator" och sen "OS (C:)" och sen "Program" (öppna typ vilken mapp som helst så ser du "Dator" i listan till vänster)


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

honolulu:

- sök bland appar: fönstret (på tangentbordet) + Q
- kolla installerade program: gå via "Den här datorn"/"Dator" och sen "OS (C:)" och sen "Program" (öppna typ vilken mapp som helst så ser du "Dator" i listan till vänster)

aa, men till mapparna med program har jag lyckats ta mig 🙂 ska kika bruksanvisningen man fick med som låg på skrivbordet nu. kanske står nått vettigt där angående virusskydd. 


   
SvaraCitera

penja: det är också ett anti-spionprogram va? är det precis samma sak som virusskydd?

Gratisversionen är ett s.k antivirusprogram, men man kan betala för andra program  från Avast. Vet inte skillnaden mellan antivirus- och antispionprogram.

Besök deras hemsida


   
SvaraCitera

avast


   
SvaraCitera