Aviseringar
Rensa alla

Använda latop som Internet adapter till xbox360

Ämnesstartare

ExtoicWorm:

n ej skriva in lösenordet, när jag trycker på tangenterna så kommer inget upp på skärmen. Vad ska hända efter att man skrivit in lösenordet

Det ska det inte göra heller, det gör inte det i terminalen.
Tryck bara enter efter att ha skrivit ditt lösen.

SvaraCitera
Åtta

ExtoicWorm:

kan ej skriva in lösenordet, när jag trycker på tangenterna så kommer inget upp på skärmen

Det ska vara så. Hur smart vore det om vem som helst som stod i närheten kunde se hur många tecken ditt lösenord består utav? Bara skriv in lösenordet och tryck enter.

ExtoicWorm:

Vad ska hända efter att man skrivit in lösenordet

Om allt går som det ska så ska det inte stå någonting, förutom det sedvanliga:

användarnamn@datornamn:~$

SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det ska vara så. Hur smart vore det om vem som helst som stod i närheten kunde se hur många tecken ditt lösenord består utav? Bara skriv in lösenordet och tryck enter.

du har en poäng dära

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Åtta:

Om allt går som det ska så ska det inte stå någonting, förutom det sedvanliga:
användarnamn@datornamn:~$

det blev så. men kan inte komma in på nätet, har följt alla instruktioner...irriterande

SvaraCitera
Åtta

ExtoicWorm:

det blev så. men kan inte komma in på nätet, har följt alla instruktioner...irriterande

http://hejp.freei.me/blog/how-to/simple-ics-internet-connection-sharing-on-ubunt...

Läs kommentaren där nere. Det som står i artikeln har du redan gjort, så det är bara att följa instruktionerna i kommentaren.

Jaymes:

If this a going to be used as a bridge for an xbox, then some additional steps must be taken.

After following the above guide and plugging in the xbox and bridged computer, check the assigned static IP on the computer.

1) In the terminal on the Linux computer, execute ifconfig.
example based on the above screenshots: ifconfig eth0

This will give you something like the following:
eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:1e:xx:xx:xx:xx
inet addr:10.42.43.1 Bcast:10.42.43.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:27743 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:44332 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:1524174 (1.5 MB) TX bytes:66855288 (66.8 MB)
Interrupt:16

The important part is the inet address. This is the IP address of the network interface eth0. Based on the direct link relationship between the xbox and your computer, the computer is now treated as the gateway.

The xbox will now need to have its network configured. Change the xbox to have a static ip configuration. You will have to give it an IP in the same subnet. Since our subnet was configured as 255.255.255.0, you can use an IP in that range based on the network address portion of the eth0 interface that isn’t already used.

2) Give the xbox an IP that isn’t used–staying in the same subnet!
ex: Since our network address is 10.42.43.xxx and the computer (gateway) is set to 10.42.43.1, we can set the xbox to 10.42.43.10 or 10.42.43.11.

3) Set the subnet mask.
ex: The subnet mask on the computer (gateway) was set to 255.255.255.0. Just copy this in

4) Set the gateway.
ex: As discussed above, the gateway is actually the IP of our computer. In this example, the gateway is 10.42.43.1.

That should be it! After setting this, you should have network access with the xbox. With newer computers (basically every laptop/desktop NIC these days) you won’t need a crossover cable as the NIC ports are autosensing.

Don’t forget to reset your Xbox network settings to automatic (DHCP) if you ever change configurations!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Aja det fungerade ej, jag gick och köpte en trådlös internet adapter till 360, det var värt pengarna.

Men tack för eran hjälp. Hare!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera