Aviseringar
Rensa alla

Använda Skype vid gaming?


Ämnesstartare

Tycker Ventrilo är bättre men det är ju utdött nu, varenda en använder Skype, iaf av egen erfarenhet.

När man spelar WoW så finns det folk som vill kommunicera med Skype eftersom det naturligtvis är lättare än att skriva när man är mitt i en fajt.

Det slutar dock med att man är tyst 80 procent av tiden och måste lyssna på deras bakrundsljud.
Man säger att par meningar och sedan är man tyst i ett par minuter innan man säger något mer.

Samtidigt tyker jag att det är lite för personligt, att lägga till någon som vän för att endast utbyta ett par meningar. Har ni samma erfarenhet? [sad]


   
Citera

Haha, tvivlar på att det skulle bli personligt? Gör skype-kontot hemligt så att det ej går att lista ut vem du är så blir det nog bra... Eller om det är jobbigt: så strunta i det. Det är skönast att spela på egen hand jue.


   
SvaraCitera

Zeppelin:

Gör skype-kontot hemligt så att det ej går att lista ut vem du är


   
SvaraCitera

Skype är nice som fan.


   
SvaraCitera

Amboshed:

att lägga till någon som vän för att endast utbyta ett par meningar

Det går ju att använda voicefunktionen innuti WoW annars.

Jag brukar också använda Skype mer än vent för att jag är online där 24/7 i vilket fall. Jag lägger dock inte till några jag inte känner. De jag spelar med är vänner som för det mesta redan finns tillgängliga på Skype, och programmet är ju igång när jag spelar ivf så tja.


   
SvaraCitera

Mumble is king!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Gör skype-kontot hemligt så att det ej går att lista ut vem du är så blir det nog bra

Det är inte det som är problemet utan snarare att det känns konstigt, på något sätt...

Miceparade:

Det går ju att använda voicefunktionen innuti WoW annars.

Den är skräp och ingen använder det.
Diskuterade just den funktionen med andra och alla andra instämde i ovanstående.

Miceparade:

De jag spelar med är vänner som för det mesta redan finns tillgängliga på Skype

Har heller inga problem om jag redan känner dom, men att lägga till främlingar, njae....

Fejlarn:

Mumble is king!

Jag tycker att det är så få som använder det :/


   
SvaraCitera

Amboshed:

Det är inte det som är problemet utan snarare att det känns konstigt, på något sätt...

OK. Gör det ej då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

OK. Gör det ej då?

Ska nog inte göra det mer.
Men det skulle ju vara kul om det kunde finnas ett populärt program som man kunde köra i bakrunden med push-to-talk funktion, så man kan säga det man vill och sedan vara tyst utan att lyssna på när deras mammor ropar att det är mat [badgrin]


   
SvaraCitera

Använd Mumble, otroligt mycket bättre än Skype.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Använd Mumble, otroligt mycket bättre än Skype.

Är det "bättre" än Ventrilo?


   
SvaraCitera

Amboshed:

Är det "bättre" än Ventrilo?

Det är ej lika utdött i alla fall[smile]


   
SvaraCitera

Spelar också wow och är inne konstant på skypen. Går inte en dag utan att man sitter och snackar med någon ett par timmar under gaming. Jag var själv emot konceptet till en början, men jag snackar mest med polare jag känner i verkliga livet så, man vänjer sig efter ett tag. Man har dom roligaste konversationerna ibland, man snackar såååå mycket trams [y][bigsmile]

Men ja, jag snackar mest med människor som delar min sjuka humor. Annars hade det fan inte fungerat, orka snacka med en bunt randoms. Och jo, skype har definitivt gjort det mer privat, vet hur många som helst som är blyga för att ta tag och delta i samtal.


   
SvaraCitera

Mumble har bättre kvalitet och snabbare responstid in mai experiöns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Men ja, jag snackar mest med människor som delar min sjuka humor. Annars hade det fan inte fungerat, orka snacka med en bunt randoms. Och jo, skype har definitivt gjort det mer privat, vet hur många som helst som är blyga för att ta tag och delta i samtal.

Oftast är det ju inte helt främlingar.
Man har ju chattat ganska länge men jag blir alltid förvånad när jag får höra att det är en tolvårig grabb [tired]

Jag gillar Skype men orkar inte sitta och prata i flera timmar med främlingar.


   
SvaraCitera