Aviseringar
Rensa alla

Använder du cykelhjälm?


time
 time
Ämnesstartare

En ny undersökning visar att endast en av fyra ungdomar mellan 13-15 använder hjälm när de cyklar. Överhuvudtaget har hjälmanvändningen minskat sedan förra året. 

19569028-origpic-45040e.jpg_0_0_100_100_spidermanhelmet.jpg
839a39e5-650f-49df-b20d-743b6b8e89de?Ima


   
Citera
Ämnesetiketter

time: Ja naturligtvis, säkerheten framför allt

Allt annat vore korkat anser jag.


   
SvaraCitera

time: Nej, det ser så töntigt ut!

jag är cool.

nä men, äger ingen cykelhjälm. äger förvisso ingen cykel heller, men när jag väl cyklar blir det utan. 
som 14-åring var det enbart pga töntstämpeln jag sket i det dock.


   
SvaraCitera

Ja! Alltid gjort. Tycker det är viktigt. Vore så himla dumt om jag råkade ramla av cykeln av någon anledning (finns ju folk som är idioter också, är inte bara ens egen klumpighet som kan orsaka sådant) och dog pga. hjälmbrist (lol, kul ord).


   
SvaraCitera
Kudhos

Äger inte ens någon cykel.

Så...

Givetvis går jag med hjälm istället. 


   
SvaraCitera
mynona

time: Annat svar

Nej. Jag kan inte cykla. 


   
SvaraCitera
reben

time: Annat svar

nej det gör jag inte


   
SvaraCitera

time: Annat svar

Ibland, ibland inte. Beror bl a på om jag planerar att cykla snabbt eller mer casual.


   
SvaraCitera

Nej. Låter bli att ramla istället.


   
SvaraCitera

Schism: Nej. Låter bli att ramla istället.

Tror inte någon planerar att ramla. Blink


   
SvaraCitera

mynona:

 kan inte cykla. 

lärde du dig aldrig att cykla?

ont naj. dumt, ja.


   
SvaraCitera

Razor: Tror inte någon planerar att ramla. Blink

Det finns en stor hemlig rörelse som är inriktad på att ramla med cyklar så jo, det sker.


   
SvaraCitera

Har ramlat många gånger och aldrig varit i närheten av att slå i huvudet så har ingen brådska med att skaffa.. Tycker man ska ha en, har bara inte kunnat motivera mig att köpa en, ännu fler tusenlappar 🙁 har ju en ganska snabb cykel så behöver ju nu mer än någonsin

meeen ni vet, livet osv, kommer inte kunna förutse hur jag dör ändå kan lika gärna fastna i en hiss


   
SvaraCitera
mynona

isola:

lärde du dig aldrig att cykla?

ont naj. dumt, ja.

Nej. Mina föräldrar försökte lära mig när jag var barn, men jag vägrade, och eftersom jag var bortskämd slapp jag. Jag har i retrospekt inte sett att jag gått miste om särskilt mycket, så det är ingen stor sak. 


   
SvaraCitera

mynona:

Nej. Mina föräldrar försökte lära mig när jag var barn, men jag vägrade, och eftersom jag var bortskämd slapp jag. Jag har i retrospekt inte sett att jag gått miste om särskilt mycket, så det är ingen stor sak. 

men lol, du har aldrig cyklat? Du är ju vuxen, du behöver inte lära dig. Ba köp en ffs


   
SvaraCitera