Aviseringar
Rensa alla

Använder du kontanter eller kort mest när du handlar?


Ämnesstartare

God eftermiddag såhär mitt i veckan!

Denna tanke fall in nyligen när jag hittade en hundralapp på mitt databord. Var riktigt längesedan jag använde kontanter kom jag då på, senast var nog seriöst i Juli när jag var i Danmark/Tyskland och innan dess i Turkiet. Med andra ord så använder jag mer eller mindre uteslutande kort när jag köper grejer här hemma. Smidigt och bra.

Hur gör du? 

Verkar som trenden här uppe går mot ett kontantfritt köpande, tankar?


   
Citera
Ämnesstartare

I stort sett bara kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

olika, tar ut om jag ska ut en kväll, betalar med kort för kläder och dylikt trams. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

betalar med kort när jag vardagshandlar. använder bara kontanter på jobbet om jag ska köpa något i automaten, eller på krogen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: olika, tar ut om jag ska ut en kväll,

Så gjorde jag förr bara för att man inte skulle supa upp för mycket pengar. Det är klokt!


   
SvaraCitera

Brukar mest handla med kort, smidigast så. Fast ibland om jag är osäker på hur mycket jag har på kortet och vill undvika att eventuellt behöva skämmas i kassan brukar jag ta ut typ en hundring


   
SvaraCitera

fast när jag var rökare brukade jag "gömma" 50-lappar för mig själv så att jag kunde spara dem till slutet av månaden och därmed alltid ha pengar till cigg. Hittar fortfarande gömda ciggpengar i olika jackfickor/fack på plånböcker men köper numera godis för dem istället, hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de enklast att använda sig utav kort, jobbigt att gå runt med massa mynt och kontanter :p 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat: fast när jag var rökare brukade jag "gömma" 50-lappar för mig själv så att jag kunde spara dem till slutet av månaden och därmed alltid ha pengar till cigg. Hittar fortfarande gömda ciggpengar i olika jackfickor/fack på plånböcker men köper numera godis för dem istället, hehe

Haha, inte så dumt ändå!
Alltid trevligt att hitta någon lapp här och där i efterhand!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:

Så gjorde jag förr bara för att man inte skulle supa upp för mycket pengar. Det är klokt!

gör det för att jag hellre blir rånad på en hundralapp än på kortet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: gör det för att jag hellre blir rånad på en hundralapp än på kortet

Okej, det är smart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kontanter
då vet jag om jag har pengar eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5: Kontanter

fast jobbigare att gå runt med stora sedlar eller mynt? :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror på vad jag råkar ha. Men försöker oftast att sätta in mina kontanter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Kortköp

Enda tillfället jag använder kontanter är när kortläsare inte finns där jag köper det jag nu köper.

Vilket i sin tur innebär att jag aldrig har mer än 100-200 kr i plånboken.

Hjärta


   
SvaraCitera