Aviseringar
Rensa alla

Använder du kontanter eller kort mest när du handlar?


Kort förutom när jag handlar för väldigt små summor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

fast jobbigare att gå runt med stora sedlar eller mynt? :p

Inte jobbigare än allt annat man släpar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kort, men jag kan inte se mitt saldo vilket suger...lagom pinigt i kassan förra veckan "heehee...det måste vara fel på kortet...jag går till en automat...hehe...." (AND THEN YOU RUUUUN!!!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Kort1 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltid kort. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Kortköp

Den paranoida delen av mig vill dock gå över till kontanter, så att inte storebror ser att jag lagt 8.90 på bacon hos ICA idag kl 13.23 ni vet.


   
SvaraCitera
höna

Både och gillar eg kontanter mest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Kortköp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: storebror ser att jag lagt 8.90 på bacon hos ICA idag kl 13.23 ni vet.

Förstod inte varför din storebror skulle ha så bra koll på din ekonomi 
Sen fattade jag heh


   
SvaraCitera
reben

kort 

har jag kontanter så försvinner de direkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandra22: lagom pinigt i kassan förra veckan

Råkar ut för detta - jämnt - eftersom jag aldrig har mer än en tusenlapp på kortet. Lösningen är enkel förutsatt att man har en smartphone (vilket dom flesta har). Jag drar bara upp min telefon, loggar in med swedbank-appen, för över pengar, klart. "Medges ej" löst på typ 2-3 minuter. Vet inte hur dom andra bankernas app ser ut, men tycker att just swedbank-appen är väldigt smidig. Överföringen mellan mina egna konton är direkt och för överföring mellan egna konton behöver jag bara min personliga kod. Bara desto mer anledning att inte använda kontanterTumme upp

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder oftast bankkort då det är mycket smidigare än att stå där i kassan och leta bland en massa mynt och räkna och ha sig. På tal om att handla fyndade jag en massa mat på ica idag, bland annat tre kg kycklingfilé för 99 kronor. Stolt.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Mest kort. På krogen då blir de kontanter, för att slippa oroa mig för oärliga bartenders.


   
SvaraCitera
seasaw

nästan uteslutande kort. aldrig tänkt på att jag kan bli lurad ute på krogen. är det naivt?


   
SvaraCitera