Aviseringar
Rensa alla

Använder ingen Skype längre?


Ämnesstartare

MSN var guld för textmeddelanden.. Videochattade visserligen en del där också, men ljudet var alltid efter etc. Gick över till Skype på heltid strax innan MSN försvann. Kör fortfarande Skype, men har aldrig vänner som är online längre.. Så vet inte varför jag är inloggad... Antar att Facebook och dess chatt har ersatt Skype.. Och smartphonebaserade tjänster som KIK dårå.. Visst är det kul med portabla alternativ, MSN var visserligen tillgängligt på telefon också, innan smartphones kom.. 

Varför använder ni KIK? Är det inte bekvämare att chatta med ett fysiskt skrivbord och större skärm? Tycker inte alls om sådana mobila tjänster.


   
Citera
Ämnesstartare

aaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder skype när jag gibbar


   
SvaraCitera

Använder Skype, precis som de flesta av mina vänner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder skype när jag ska prata med folk.... använder kik när jag ska skriva till folk.... använder snapchat när jag skickar dicpics till mina bitches Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Jag använder Skype

Använder Skype varje dag. Mest för att snacka med kompisar i andra länder.


   
SvaraCitera

Skype all day . Så mycket bättre än msn .


   
SvaraCitera

Jag använder skype, men mest i jobb och när jag snackar med kompisar i andra länder. Polarna här hemma kör jag sms/fbchatt/snapchat och vanliga hederliga telefonsamtal med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder hangouts pga kan nt ladda ner något på datorn och orkar ba logga in på skype på telefon när jag planerar att prata med nån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder bara teamspeak 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder skype när jag spelar med andra eller så men kik fungerar som mina SMS. Mina kompisar vill inte använda vanliga sms så ja , då kik. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder skajp frekvent men har mer och mer gått över till ts då man tröttnat på allt äckligt bakrundsbrus 24/7 som vissa med sämre mikrofoner kan ha.


   
SvaraCitera

Jag har i princip aldrig använt Skype överhuvudtaget. Ett undantag var när jag spelade LOL med mina polers, men sånt har jag lagt av med.


   
SvaraCitera
time
 time

Skajpar mest med André angående jobb och roliga grejer osv, är inte så mycket av en prata-i-telefon-människa utan föredrar att skriva. Däremot använder jag Facetime mycket mer (videochattar med syrran i princip varje dag) men det skulle vara skönare att övergå till Skype så vi kunde ha mer av en videokonferens och ringa mamma samtidigt och sånt. 


   
SvaraCitera
time
 time

Gud vad jag saknar MSN nu, kan det inte komma tillbaka? 🙁


   
SvaraCitera