Aviseringar
Rensa alla

Apple är störst i mobilbranschen


Ämnesstartare

Nu är Apple störst i mobilbranschen, gått om Nokia, allt enligt Reuters.


   
Citera

k.


   
SvaraCitera

ok


   
SvaraCitera

"I alla fall om man ser till omsättning och vinst."
Ja klart om man går med förtjänst när man har så dyra produkter och så många puckon som helt tanklöst betalar det höga priset. [zzz]


   
SvaraCitera

Vart är diskussionsunderlaget?

Titanium:

gått om Nokia, allt enligt Reuters.

Det beror helt på hur man ser det. Nokia säljer fortfarande långt fler enheter, men Apple drar in mest pengar.


   
SvaraCitera

Känns som att det var en fråga om när inte om bara.

Väldigt bra gjort då Apple bara släpper en mobil per år.

Går ju inte säga att det inte är starkt jobbat.


   
SvaraCitera

De tjänar mycket pengar. Men deras produkter är fortfarande crap.


   
SvaraCitera

craple


   
SvaraCitera

Inte crap, men priset är på tok för högt...


   
SvaraCitera

Kul att folk sällan kan vara objektiva när det kommer till Apple.
Haters gonna hate.


   
SvaraCitera

Ok att man hatar apples smöriga sätt att locka kunder men enda anledningen till att folk hatar iphone, ipad etc är att så många köper :p

själv tycker jag t ex ipad är sjuuukt överskattad och jag blev nästan förbannad när jag såg apples sätt att marknadsföra sin videofunktion. De är farligt nära falsk marknadsföring, men det funkar. Säga vad man vill om apple, men de vet hur man lockar kunder...


   
SvaraCitera

Android kommer våldta Iphone när Iphone-trenden tar slut å folk inser att de betalar på tok för mycket för vad de får [cool]


   
SvaraCitera

På vilket sätt kommer android våldta iphone? Apple de smarta jävlarna har skaffat så många patent att konkurrenterna aldrig kommer kunna klå IOS plattformen på det den kan bäst (sättet den använder multitouch framförallt). Vilken plattform man föredrar är ju en annan femma...


   
SvaraCitera

Rådjuret:

Kul att folk sällan kan vara objektiva när det kommer till Apple.
Haters gonna hate.

Håller med, verkar som att det alltid är folk som har negativ inställning för saker som är populära.

Sen är det ju den oändliga kampen mellan Android och iOS. Jag tycker båda är mycket bra, är dock Iphone ägare nu. Det som har fått mig att avstå från Android är att deras OS inte alls är lika lättanvänt och simpelt som iOS. Det jag saknar från Android är att kunna ändra allt man vill typ, plus de gigantiska skärmarna.
Android mobiler brukar också behöva väldigt kraftfulla processorer jämfört med Iphones för att få någon slags mjukhet i OSet.

Tror dock att Android kommer va det mest använda OSet, som det redan är nu, och Iphone kommer vara den mest använda smartphonen som den också redan är nu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

De löjligaste är folk som är fanboys av någon av operativsystemen, eller bara allmänt hatar det andra. Sånna får mig att skratta när man läser kommentarer på sidor som Engadget. [crazy]


   
SvaraCitera

Kablash__:

De löjligaste är folk som är fanboys av någon av operativsystemen, eller bara allmänt hatar det andra. Sånna får mig att skratta när man läser kommentarer på sidor som Engadget. [crazy]

Ja, fanboyism rent generellt är ganska tragiskt.
Att helt leva på fanboys är dock en bedrift.


   
SvaraCitera