Aviseringar
Rensa alla

#§¤$%€@-apple, vad gör jag?


Ämnesstartare

Har en iFån (2G, programversion 3.1.2) som jag nu tydligen misshandlat en gång för mycket. Skärmen har helt enkelt slutat reagera på beröring (knapparna fungerar). Jag har testat att ladda ur batteriet helt och jag har testat att starta om den och allt möjligt kul men den vill sig bara inte. Eftersom det här inte är första gången det händer (fast då har den börjat funka igen efter en total urladdning) så är jag nu fruktansvärt trött på skiten och tänkte byta ner mig till random skittelefon ett tag.

Till min fråga: hur fan tänker applejävlarna när alla kontakter sparas i telefonen och inte på sim-kortet? Och hur fan får jag tag i kontakterna utan att använda skärmen? Den ansluter som vanligt till datorn.

Dold text: Ps. Har du en Neonode N2 som fungerar men som du inte använder, pma!


   
Citera
Åtta

WickedBarbie:

hur fan tänker applejävlarna när alla kontakter sparas i telefonen och inte på sim-kortet?

De tänker att det inte får plats så mycket på sim-kortet. Det är massor av telefonmakare som gör så. Dock brukar de flesta låta en exportera dessa kontakter på något förhållandevis enkelt sätt, så att man kan importera dem i nästa telefon. Vet ej om Apple gör så.


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Och hur fan får jag tag i kontakterna utan att använda skärmen? Den ansluter som vanligt till datorn.

Kan du inte synka med någon Apple-programvara som kom med mobilen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vet ej om Apple gör så.

Har aldrig sett någon sådan funktion, hade isf använt den ofta och kopierat kontakterna :c

Myksa:

Kan du inte synka med någon Apple-programvara som kom med mobilen?

WickedBarbie:

iFån 2G

Kom inte så värst mycket programvara med. Står inget nyttigt alls i fån-häftet på fem sidor.


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

Kom inte så värst mycket programvara med. Står inget nyttigt alls i fån-häftet på fem sidor.

iTunes verkar kunna synka kontakter. Och det verkar vara från iTunes man gör inställningarna. Då kanske det går även om skärmen är paj.
http://support.apple.com/kb/HT1386?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Uj vad jag inte gillar Apple...


   
SvaraCitera
Åtta

Myksa:

iTunes verkar kunna synka kontakter.

Då vet jag precis hur "appledjävlarna" tänker: "Mehehehe! Once you go iFag, there's no going back! (för då får du inte tillbaka dina kontakter!)" [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

iTunes verkar kunna synka kontakter.

Jag vet, man måste även synka musik och bilder på det sättet, så helt dum är jag inte. Problemet när den synkar är att den tar det som finns på datorn och lägger i telefonen och tvärtom tror jag inte man kan göra (inte vad jag vet iofs, ska googla lite)


   
SvaraCitera

WickedBarbie:

(inte vad jag vet iofs, ska googla lite)

"I iTunes, markera din iPhone, välj fliken Info, scrolla längst ner, titta under Avancerat."
Något jag hittade bara. Har ingen aning om det är till hjälp men där ändrade det åt vilket håll det skulle kopieras...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

"I iTunes, markera din iPhone, välj fliken Info, scrolla längst ner, titta under Avancerat."

"Avancerat
Ersätta informationen på denna iPhone:
[ ] Kontakter
[ ] Kalendrar
[ ] Bokmärken
[ ] Anteckningar
[ ] E-postkonton

Endast under nästa synkronisering kommer iTunes att ersätta den markerade informationen på denna iPhone med informationen på datorn."

Det är ju inte bra :c


   
SvaraCitera

hahahahaha sa ju att apple va skit!!1!!!

buddah:

variabel:


   
SvaraCitera

skitsystem:

hahahahaha sa ju att apple va skit!!1!!!

1. vem är du?
2. 


   
SvaraCitera
Åtta

variabel:

1. vem är du?

DoG, om jag inte missminner mig. [wink]


   
SvaraCitera

Åtta:

DoG, om jag inte missminner mig.

aha >.o


   
SvaraCitera

variabel:

1. vem är du?

Åtta:

DoG


   
SvaraCitera

Lämna in den för lagning?


   
SvaraCitera