Aviseringar
Rensa alla

APU hos veterinär?


Ämnesstartare

vi ska snart ha apu i skolan, och jag skulle gärna vilja vara hos en veterinär. någon som vet om man får vara där? finns det någon åldersgräns eller behöver man ha någon erfarenhet inom det? jag går första året på gymnasiet, naturvetenskapliga programmet.
Tack(:


   
Citera

Vet ej , men BTW har man APU på NP , de e la ett Studieförberedande program ?


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo vi har två veckor i ettan och två veckor i tvåan[smile]


   
SvaraCitera

angel_of_music:

jo vi har två veckor i ettan och två veckor i tvåan

Går du specialutformat `? elle vilken skola går du på ?


   
SvaraCitera

En vän till mig praktiserade hos en veterinär när hon gick i nian.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

Går du specialutformat `? elle vilken skola går du på ?

Nej[crazy]helt vanligt. en helt vanlig skola. alla programen har apu. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahaDRUGS:

En vän till mig praktiserade hos en veterinär när hon gick i nian.

Oj, men då borde jag väl få[smile]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Några klasskompisar har praktiserat hos veterinär men då går vi ju naturbruks, sen har min bästis praktiserat hos en veterinär då hon gick 9:an..

Har dock hört att de flesta veterinärer har 18 års gräns..


   
SvaraCitera

angel_of_music:

Oj, men då borde jag väl få[smile]

Ja, du kan ta kontakt med dom för att få mer information och även prata med din syv-konsulent. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får man kontakt med rätt veteriär ska det nog funka. Vet att det var praktikanter på hästkliniken när jag var där med min häst för några år sedan. De gick på gymnasiet, men jag vet inte riktigt vilket år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angel_of_music:

vi ska snart ha apu i skolan, och jag skulle gärna vilja vara hos en veterinär. någon som vet om man får vara där? finns det någon åldersgräns eller behöver man ha någon erfarenhet inom det? jag går första året på gymnasiet, naturvetenskapliga programmet.
Tack(:

Man får vara hos en veterinär ja. Man tar kontakt med kliniken/Djursjukhuset man vill vara på (t ex med hjälp av sin SYV) och låter dem bedöma om de har tid med en praktikant.
Vad jag vet finns det ingen direkt åldersgräns, utan det är upp till stället att bedöma. Dock är det åldersgräns på vad man får göra där.
T ex får man, på ett seriöst ställe, inte vara inne på röntgen om man är under 18. Man brukar heller inte få ge medicinska preparat till djuren...
Angående erfarenheten så är det åter igen helt upp till stället att bedöma om de har tid och plats med att lära upp en praktikant.

Jag har själv praktiserat på djurkliniker sedan första året på gymnasiet, men det beror mkt på att inriktningen jag går är just djursjukvård. Prata med din SYV, och ta kontakt med flera ställen, så får vi hoppas att det går bra.
Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera

Thank you, come again!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera