Aviseringar
Rensa alla

Arab kär i en jude 🙁


Ämnesstartare

Hej.
Det finns en tjej som går i min skola som jag brukar träffa två gånger per vecka på spanska lektioner. Sedan typ tredje gången jag träffade henne för ca 7 månader har jag inte kunnat sluta tänka på henne. Jag har typ blivit besatt av henne. Varje gång jag ser henne så får jag fjärilar i magen och kan inte sluta kolla på henne.

Jag är muslim troende och började praktisera Islam för ca ett år sedan. Sådana relationer är absolut förbjudna inom islam. Så efter ett tag bestämde jag mig för att ta bort henne från facebook, försöka undvika henne i skolan, stanna hemma de dagar jag har spanska och be gud hjälpa mig att glömma henne.

Jag lyckades tyvärr inte glömma henne så jag bestämde mig för att ta bort hela mitt facebook konto, men det hjälpte inte heller. Det blev bara värre. Nu går det jätte dåligt för mig i skolan, eftersom jag stannar hemma de dagar jag har spanska. Vilket leder till att jag missar en massa lektioner. Jag kan inte plugga hemma heller, eftersom jag bara tänker på henne. Jag sover dåligt och så vidare...

Jag har tänkt att berätta allting för henne. Men jag fick höra av några gemensamma vänner att hon är jude. Och jag har dessutom sett henne umgås med en annan judisk kille. Det är även möjligt att de är på G. Varför skulle hon i såfall ens kolla på mig, ooh jobbigt :(.

Jag är en sån som alltid kämpat för palestiniernas rättigheter och arrangerat demonstrationer mot staten Israel. Så vid den punkten är vi jätte olika. När hon fick veta detta av gemensamma vänner, blev vår relation ännu sämre. Vi hälsade åt åtminstone på varandra, satt bredvid varandra och snackade på lektionen. Men nu ingenting. Jag tror att hon ser oss (araber) säkert som kvinnoförtryckare och terrorister, precis som media beskriver oss.

Jag mår jätte dåligt och behöver verkligen er hjälp. Ska jag fortsätta må dåligt tills jag glömmer henne eller ska jag berätta för henne mina känslor och chansa? I så fall hur och vad ska jag säga?

Jag tänkte gå fram till henne efter någon spanska lektion och be henne att komma till skolgården efter skolan. Och säga att jag måste berätta något viktigt för henne där. Är det en bra idé? Snälla jag behöver alla idéer och råd!

tack på förhand!


   
Citera
smisk

Varför låta religion stå mellan dig och bruden? Upp till kamp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är uppenbarligen en *extremt normalbegåvad person* så.. finns inget vi kan göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur länge har du varit kär i henne, kompis ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ca 7 månader


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym X:

Jag tänkte gå fram till henne efter någon spanska lektion och be henne att komma till skolgården efter skolan. Och säga att jag måste berätta något viktigt för henne där.

lät väldigt creepy, men vad vet jag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför postar du bild på emily?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OK, ändrar min åsikt... allting verkar creepy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nehas:

lät väldigt creepy, men vad vet jag!

Hur skulle du göra då? Det här är inte min starkaste sida 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kärlek är kärlek, tycker att det är en synd att inte gå efter ens känslor... Låt inte en religion stoppa dig, testa på att vara etheist lite skönare antar jag att det blir för dig då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska jag föra fram ditt budskap åt dig via fb?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym X:

jag vill ta bort hela grejen XD hur gör man ?

Nej varför då? Det är ju bara bra att detta står då det kanske är någon i en liknande situation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner mig jättehemsk som skojar med dig när du är så kär. jag tänker ej skriva till henne. luuuuugna dig. hihi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ska jag föra fram ditt budskap åt dig via fb?

Image


   
SvaraCitera