Aviseringar
Rensa alla

Arbeta ideellt


Ämnesstartare

Eftersom jag är arbetslös och inte mår tillräckligt bra för att skaffa mig ett jobb så tänkte jag att jag kunde börja arbeta ideellt med någonting. Det skulle vara kul och inte lika kravfyllt som ett betalt jobb.

Jag tänkte först att jag kunde engagera mig i BRIS men upptäckte snabbt att man måste vara 25 för att få arbeta där. Efter det kollade jag upp tjejjourer i närområdet och jag kände inte att jag kunde identifiera mig med någon av dem. Jag är för kontrollerad porrindustri och prostitution och det är ett stort no-no för dessa organisationer.

Har ni några förslag på organisationer man kan arbeta ideellt för? Jag har slut på idéer (mest för att jag blev så nedslagen för att min ålder inte räckte till hos BRIS) och behöver hjälp.

[party]


   
Citera

Spela dragspel på plattan men ta inte betalt. Nä, jag har ingen aning faktiskt. Jehovas?


   
SvaraCitera

Greenpeace. Röda korset. Jourhavande kompis. Typ.


   
SvaraCitera

uppenbar:

. Jag är för kontrollerad porrindustri och prostitution och det är ett stort no-no för dessa organisationer.

alla samtal handlar inte om porr, så du kanske inte behöver framföra just den åsikten brutalt när du pratar med dom som gör "anställningarna".

Knothole:

Jourhavande kompis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

alla samtal handlar inte om porr, så du kanske inte behöver framföra just den åsikten brutalt när du pratar med dom som gör "anställningarna".

Jag vill inte arbeta för en organisation som jag inte känner har samma syn som jag på just den punkten. Det är en viktig fråga för mig.


   
SvaraCitera

Se till att inte hamna i greenpeace eller jehovas bara. Större hjärntvättning får man leta efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Se till att inte hamna i greenpeace eller jehovas bara. Större hjärntvättning får man leta efter.

Jehovas = religion. Religion = inte min grej.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Amnesty? Läkare utan gränser? Röda korset? Världsnaturfonden? Rädda barnen?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

SOS barnbyar? Läkarmissionen? Världens barn? Barnens hopp?


   
SvaraCitera

Allt för mycket går till administration i sdåana här typer av organisationer som är nämnda.[n]


   
SvaraCitera

Lindblom:

Amnesty? Rädda barnen? Röda korset?

Tror faktiskt att alla de är mot prostitution i alla former.

Om jag var du så skulle jag jobba på typ Myrorna eller något sådant.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Har ni några förslag på organisationer man kan arbeta ideellt för? Jag har slut på idéer (mest för att jag blev så nedslagen för att min ålder inte räckte till hos BRIS) och behöver hjälp.

www.volontarbyran.org

Är inte moderator på UM lite lagom ideellt?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera