Aviseringar
Rensa alla

Arbete i Thailand


Ämnesstartare

Hej!

Jag har under en tid haft tankar på att flytta till Thailand (antingen hel- eller halvårsvis; i sådana fall med sommar i Sverige) efter gymnasiet, och nu undrar jag hur det är för en svensk att skaffa arbete där. Jag förstår att det är väldigt individuellt, men allmänt sett borde det finnas något slags "grundförutsättningar".

Noterbart är att jag:

- är en 18/19-årig man då jag flyttar till Thailand.
- inte kan det thailändska språket (ännu i alla fall).
- har studerat det samhällsvetenskapliga programmet (~ the social science programme).
- har besökt Thailand (minst en gång) tidigare.
- har en mamma som tillsammans med sin sambo har ett litet hus i Rayong-provinsen.
- gärna skulle arbeta med att producera text via dator.

Det jag vill ha ut av denna tråd är att få information av er som har erfarenhet och/eller kunskap om hur det är att arbeta i Thailand. Tack på förhand. [smile]


   
Citera

om du säljer dej till kåta gamla européer som är på sexresor kan du nog känna ganska bra!


   
SvaraCitera

YaBasta:

känna

tjäna?

Katz:

Hej!

Tjena! Är du inte rädd för att tsunamis ska inträffa när du befinner dig där? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

om du säljer dej till kåta gamla européer som är på sexresor kan du nog känna ganska bra!

Du kan få bli min stamkund. [wink]

YaBasta:

känna

[cry]

S3ON:

Tjena! Är du inte rädd för att tsunamis ska inträffa när du befinner dig där? [cute]

Haha, är nog mer rädd för Volvo-raggare på isgator här i Sverige faktiskt! [crazy]


   
SvaraCitera

S3ON:

tjäna?

mjo men jag stavar kasst.

Katz:

Du kan få bli min stamkund.

nej snacka med kebu istället[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YaBasta:

nej snacka med kebu istället[y]

Shit vilken diss. [mad]


   
SvaraCitera

Katz:

Haha, är nog mer rädd för Volvo-raggare på isgator här i Sverige faktiskt! [crazy]

Hyffsat lätt att hålla sig borta från dem.. Lite svårare med tsunamis som sköljer in över hela öar.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hyffsat lätt att hålla sig borta från dem.. Lite svårare med tsunamis som sköljer in över hela öar.. [sad]

Ja, jo, men jag hade inte tänkt bo på någon ö, utan i provinsen Rayong (där ju min mamma har hus). ^^


   
SvaraCitera

Katz:

Ja, jo, men jag hade inte tänkt bo på någon ö, utan i provinsen Rayong (där ju min mamma har hus). ^^

Okey. Lycka till då! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Okey. Lycka till då! [y]

Tackar! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Katz:

gärna skulle arbeta med att producera text via dator

Tänker du att du ska ta anställning hos någon thailändsk lirare i hans mattfabrik eller tänkte du jobba för något svenskt företag fast du befinner dig i thailand?


   
SvaraCitera

YaBasta:

om du säljer dej till kåta gamla européer som är på sexresor kan du nog känna ganska bra!


   
SvaraCitera

Känns nog inte som någon bra idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter att ha grubblat och diskuterat det hela har jag kommit fram till att det är vettigare att först utbilda mig på universitet/högskola, eftersom thailändska myndigheter är så pass hårda när det kommer till immigration.

Men mellan gymnasiet och universitet/högskola tänkte jag göra en jorden runt-resa; kanske hittar jag ett land jag hellre vill vara i då. [smile] (Innan någon frågar: ja, jag har pengar till en sådan resa.)

Så jag lägger kanske snart in en tråd om att planera jorden runt-resa istället. [ops]

Tack för svar,
/Ung och förvirrad[blush]


   
SvaraCitera