Aviseringar
Rensa alla

Arbetsförmedlingen


Ämnesstartare

Rödingajävel:

anpassa dig efter arbetsköpares behov

Kan du förklara på vilket sätt det skulle vara fel? Om en arbetsplats har behov av ett visst typ av arbete och du är i behov av ett jobb säger det väl sig självt att du tjänar på att anpassa dig efter vad som efterfrågas.

Alternativen skulle väl vara att du sitter och väntar på att det kommer ett jobb som lämpar sig just exakt för dig och dina kvaliteter. Eller så kommer arbetsplatsen på att de inte alls behöver en viss typ av kompetens utan anpassar jobbet efter vad du är bra på och tycker är roligt. Inget av dessa är speciellt realistiskt så blev nyfiken på hur du tänkte.


   
SvaraCitera

Arbetsförmedlingen suger något så in i helvete. Som Rödingajävel sa vill de få dig att känna att det är ditt eget fel att du inte har något jobb, Jag tackade nej till jobbcoach igår, eller "arbetspsykolog" som de så fint kallade det och min handläggare gnällde som fan på mig för det och nu vill han att jag ska gå på "vägledning och praktiksökande" på heltid och hotade indirekt med om att om jag inte tackar ja till detta så skriver han ut mig ur jobbgarantin trots att jag har en månad kvar och har gjort allt obligatoriskt, som att komma och lämna in rapport varje vecka på vilka jobb jag har sökt och så.


   
SvaraCitera

Jag tänker aldrig mer använda mig utav någon jävla arbetsförnedring. [smile]


   
SvaraCitera

Men vad ni gnäller!!!!!


   
SvaraCitera

PS min mosters man blev nyss jobbcoach. Kan ej föreställa mig honom som mild och stöttade. Möjligen i en militär tappning.


   
SvaraCitera

Slumpartad:

Förövrigt startade "En Himmelsk Drog" när jag skulle citera dig

coolt [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

se till att du får ett bevis på att du är inskriven och sök sen socialbidrag. Tacka nej till alla coacher, kurser och annan skit de vill pracka på dig.

Hur söker jag socialbidrag då? Och vad krävs av mig? 😛 Och varför ska ja bevisa att ja är inskriven hos AF? Så dom ser att ja "söker jobb flitigt" eller vadå :P?


   
SvaraCitera

Var inskriven på arbetsförmedlingen i några veckor innan jag började jobba som telesäljare (satt juni-oktober, gör aldrig om det i hela mitt liv). Men min handledare verkade rätt chill. Mjuk och mysig kille, eventuellt vart en proggare i sin ungdom.


   
SvaraCitera

robin15:

Är de nån här som har gått med i AF för inte så länge sen som skulle kunna hjälpa mig lite? Har ju kommit så långt vill ju ha pengarna därifrån och kunna söka jobb :s

Jag gick till arbetsförmedlingen, vill ha ett sommarjobb. Ne, det fanns inget i Kommunen. Åkte runt och ringde runt till olika äldreboenden i olika kommuner, fick napp hos en närliggande kommun och tjänade 22000 kr på en månad.

Moralen av den här historien är: Ta med dig kopior av ditt CV. Gå till arbetsplatserna, prata med cheferna öga mot öga cheferna ( se till att du får kontakt med den ansvariga). Gå till arbetsplatsen helst på Måndag morgon, då har dem minst arbete.

Lycka till.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

började jobba som telesäljare (satt juni-oktober, gör aldrig om det i hela mitt liv).

vad sålde du [crazy]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

vad sålde du [crazy]

Premiepensionsförvaltning under juni till september. Sålde sen radonspårfilmsdosor under två-tre veckor av oktober innan jag gav upp.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Premiepensionsförvaltning under juni till september

ah sålde också det, gick skit. slutade gå dit sen [blush][tard]

xsaosinx:

Sålde sen radonspårfilmsdosor

låter ännu mer värdelöst x)


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

ah sålde också det, gick skit. slutade gå dit sen [blush][tard]

Bra val.

enhimmelskdrog:

låter ännu mer värdelöst x)

Lägre provision men sålde faktiskt bättre!


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Bra val.

fick dock två veckors provanställning på ett annat telefonförsäljningsställe idag, börjar imorn [blush]

xsaosinx:

Lägre provision men sålde faktiskt bättre!

haha, låter weird


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

fick dock två veckors provanställning på ett annat telefonförsäljningsställe idag, börjar imorn [blush]

Aha, vad ska du sälja då? o: Strongt att köra telefonförsäljning igen. [y] Vill själv aldrig mer behöva sälja någonting över en telefon.


   
SvaraCitera