Aviseringar
Rensa alla

Arbetsförmedlingen börjar rekrytera åt Försvarsmakten


Ämnesstartare

Chryseus:

Du kommer inte bli tvingad att bära vapen och bli soldat om du inte vill. Nu finns möjligheten att söka vi AF, vilket inte har funnits innan.

Vill du söka till militär kan du redan nu det utanför AF. Enda skillnaden är att nu kan AF börja tjata och försöka övertala en att bli militär.

+allt det vettiga BTA sade. Kan slå vad om att frivilligheten bara är tillfällig, och när den försvinner kommer inte ett ord höras från dig eller andra liberaler och konservativa. EDIT: Alternativt kommer man höra ett "bra att inte bidragstagare kan gå hemma och dra när det finns jobb" från en del av er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Vill du söka till militär kan du redan nu det utanför AF. Enda skillnaden är att nu kan AF börja tjata och försöka övertala en att bli militär.

Och? AFs uppgift är ju att se till så folk får jobb. Att "tjata och övertala" någon att bli militär är inte värre än att "tjata och övertala" någon att bli städare.

Rödingajävel:

Jo det kommer man troligtvis tvingas till i ett senare skede.

Stringburka:

+allt det vettiga BTA sade

Stringburka, än en gång tillbaka till gnällstadiet där inga förändringar är bra? Seriöst, ta av era foliehattar och sluta gnäll.

Stringburka:

ch när den försvinner kommer inte ett ord höras från dig eller andra liberaler och konservativa

Hör av dig då.. och när polisen börjar missbruka möjligheten att filma resenärer där det finns de som just begått en grov våldtäkt.

Som sagt.. foliehatt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Och? AFs uppgift är ju att se till så folk får jobb. Att "tjata och övertala" någon att bli militär är inte värre än att "tjata och övertala" någon att bli städare.

Det är ju din åsikt, och lite av vad tråden handlar om. Du tycker inte att det är värre, jag tycker att det är värre.

Chryseus:

Stringburka, än en gång tillbaka till gnällstadiet där inga förändringar är bra? Seriöst, ta av era foliehattar och sluta gnäll.

Hade inte gnällt om förändringarna varit att t.ex. expropriera Hovås och bygga om det till billiga hyresrätter, eller att man hade lagt ned militären och yrkespoliskåren och infört folkpolis istället.
Du och jag står på motsatta sidor av det politiska spektrat och de förändringar som görs ligger ju rakt i linje med vad du gillar - av uppenbara skäl kommer jag ogilla det.

Finns mängder med förändringar som är bra, men det här är inte framåtriktade förändringar utan ett steg baklänges, till ett äldre, mer primitivt samhälle där fattigas möjlighet att få en plats i samhället ligger i att slåss för överklassens intressen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Soldat/sjöman är ett jobb? Check.
Arbetsförmedlingen förmedlar jobb? Check.

Sedan finns ju många tjänster i försvaret som inte innebär att grisa vid fronten och rensa värn.
Whats the proplem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Soldat/sjöman är ett jobb? Check.
Arbetsförmedlingen förmedlar jobb? Check.

Det samma kan sägas om hora eller mänsklig labbråtta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Chryseus:

Skulle du kunna tänka dig att jobba som yrkesmilitär ett par år om du var arbetslös?

Nej.

Chryseus:

Om inte, varför? Är det bättre att gå sysslolös och på bidrag istället?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det är ju din åsikt, och lite av vad tråden handlar om. Du tycker inte att det är värre, jag tycker att det är värre.

Du tycker att det är värre bara för att du inte tycker om militär verksamhet. Sen struntar du fullständigt i faktumet att man inte kommer bli tvingad till att bli soldat och att ta jobbet. Det sticker bara i dina ögon.

Vad är skillnaden på att bli soldat eller städare ifall man vill bli det?

Stringburka:

Du och jag står på motsatta sidor av det politiska spektrat och de förändringar som görs ligger ju rakt i linje med vad du gillar - av uppenbara skäl kommer jag ogilla det.

Förstår inte riktigt varför det skulle ligga inom mitt politiska spektra att tycka om detta. Vill du förklara för mig? Eller du tycker inte att det är bra med fler jobbtillfällen för de som vill men som kanske inte riktigt tänkt tanken innan?

Stringburka:

mer primitivt samhälle där fattigas möjlighet att få en plats i samhället ligger i att slåss för överklassens intressen

Som sagt, foliehatt av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det samma kan sägas om hora eller mänsklig labbråtta

Prostituering brukar oftast vara egenföretagare. Och då går man andra vägar än arbetsförmedling.
Prostutition är inte olagligt, däremot är det olagligt att köpa sexuella tjänster.
Labbråtta däremot annonseras ut ibland på arbetsförmedlingen. Jävligt bra betalande jobb. Och jävla lyx dom bor i när dom jobbar också.

stringburka, kan du förklara just vad som är så dåligt med att man kan söka till soldat via Arbetsförmedlingen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starkt nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Du tycker att det är värre bara för att du inte tycker om militär verksamhet.

Korrekt.

Chryseus:

Sen struntar du fullständigt i faktumet att man inte kommer bli tvingad till att bli soldat och att ta jobbet. Det sticker bara i dina ögon.

Nej, tror väldigt bestämt jag bemötte det:

Stringburka:

+allt det vettiga BTA sade. Kan slå vad om att frivilligheten bara är tillfällig, och när den försvinner kommer inte ett ord höras från dig eller andra liberaler och konservativa

Chryseus:

Som sagt, foliehatt av.

Det behövs inga konspirationsteorier för det eftersom det är något som sker helt öppet. Konspirationsteorier baseras på en massa icke öppna fakta som dessutom ska hänga ihop och kräva mängder med inblandade - detta är något som alla i det bestämmande skicket tjänar på, så de behöver inte konspirera för att driva igenom det. Och förändringarna är inte dolda, de ligger ju helt öppna för alla att se.

tradet:

Labbråtta däremot annonseras ut ibland på arbetsförmedlingen. Jävligt bra betalande jobb. Och jävla lyx dom bor i när dom jobbar också.

Länk? Sett i GP, men aldrig på AF.

tradet:

Prostituering brukar oftast vara egenföretagare. Och då går man andra vägar än arbetsförmedling.tjänster.

Arbetsförmedlingen sysslar med egenföretagande också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Arbetsförmedlingen sysslar med egenföretagande också.

Men det slutar vid att ge tips och råd, samt viss utbildning i hur man t.ex. sköter sin ekonomi i företag.
Är det att dom söker personal, så är det ju någon på företaget som kontaktat AF med just sin annons. Och då blir det ju andra saker.

Har ingen länk just nu, men det kommer lite ibland upp. sök och du skola finna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

"bra att inte bidragstagare kan gå hemma och dra när det finns jobb"

Yrkesmilitär är ett jobb som vilket annat jobb som helst.

Stringburka:

Nej, tror väldigt bestämt jag bemötte det:

Hur kan du ens bemöta det med en teori om vad som kan hända? Jag skulle vilja påstå att det är rätt löjligt. Men som läget är nu så är det alltså okej?

Stringburka:

Det behövs inga konspirationsteorier

Det behövs nödvändigtvis inte just en konspirationsteori för att säga "foliehatten av".

Var vänlig svara på frågorna:

Chryseus:

Vad är skillnaden på att bli soldat eller städare ifall man vill bli det?

Chryseus:

Eller du tycker inte att det är bra med fler jobbtillfällen för de som vill men som kanske inte riktigt tänkt tanken innan?

samt varför detta skulle ligga i mitt politiska spektrum men inte i ditt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Yrkesmilitär är ett jobb som vilket annat jobb som helst.

Nej, det är det inte. Om det var ett uppenbart faktum, varför skapade du då denna tråd?

Chryseus:

Hur kan du ens bemöta det med en teori om vad som kan hända? Jag skulle vilja påstå att det är rätt löjligt. Men som läget är nu så är det alltså okej?

Nej, som läget är nu är det inte okej, eftersom enda skillnaden nu mot förr är att AF kan börja tjata och övertala folk, plus att jag inte ser hur hans enstaka uttalande kommer vara ett bindande avtal om att ingen kommer hotas med indragen a-kassa om de vägrar ta jobbet.

Chryseus:

Det behövs nödvändigtvis inte just en konspirationsteori för att säga "foliehatten av".

Eftersom "foliehatt" används om just konspirationsteoretiker, på ett väldigt pejorativt sätt, blir det annars ett slags underförstått personangrepp. Var det det du försökte få fram?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Nej, det är det inte. Om det var ett uppenbart faktum, varför skapade du då denna tråd?

Jo det är det. Varför skulle det inte vara det?

Tråden skapades för att människor verkar ha uppenbara fördomar mot yrkessoldater och om yrket. Och du verkar ha något emot att folk blir upplysta om möjligheten att få ett jobb som militär?

Stringburka:

Eftersom "foliehatt" används om just konspirationsteoretiker

Som satir och humor påstås en del människor bära folietahatt i tron om att den ska skydda ifrån exempelvis elektromagnetisk strålning och tankeläsning, till exempel från utomjordingar.

Eller du menar att Joaquin Phoenix i filmen Signs är konspirationsteoretiker?

I övrigt förstår jag varför du inte vill svara på mina frågor. Förvänta dig inte att jag hädanefte ska svara på dina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

röstade fel, tänkte att frågan var om man skulle vilja jobba somd et [blush]


   
SvaraCitera