Aviseringar
Rensa alla

Arbetsförmedlingen vilket skämt


Ämnesstartare

Arbetsförmedlingen vilket skämt, vad gör de för människor? de sitter på sina feta rövar och lyfter lön. Gör samhället en tjänst stäng AMS.


   
Citera
Ämnesstartare

Mmm, låter bekvämt att arbeta där i alla fall ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PHilippaPH:

låter bekvämt att arbeta där i alla fall

Ja, det hade varit något [tard] om man inte är rädd för att bli hatad.. haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De ger arbete till folk? Var vill du komma till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

De ger arbete till folk?

Till vem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

De ger arbete till folk?

Hahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

http://www.maska.nu/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Till vem?

De som är arbetslösa [surprised]. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

De som är arbetslösa [surprised]. [zzz]

Åh fan. Känner du någon som fått jobb genom arbetsförmedlingen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

De som är arbetslösa [surprised]. [zzz]

Knappast, man får inte ens skriva ut CV på Arbetsförmedlingen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja? Min bror t.ex. när han var 18, han ville ha extra han pluggar. Till exempel. Men har du inte sett filmer där man väntar 20 timmar, sen så blir man intervjuad bakom en glasvägg direkt sådär. Sen så frågar dem vad du kan, sen kollar dem vad som finns ledigt. Och om det klickar så har du dig ett jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vileda:

Till exempel. Men har du inte sett filmer där man väntar 20 timmar, sen så blir man intervjuad bakom en glasvägg direkt sådär. Sen så frågar dem vad du kan, sen kollar dem vad som finns ledigt. Och om det klickar så har du dig ett jobb.

Say what? Nej? Har du varit där nån gång? Det har jag. Vill du veta vad de sade:
- "Eh ja, jag vet inte riktigt vad vi kan göra för dig. Det finns inte så många jobb tillgängliga nu för personer utan eftergymnasial utbildning. Då du har viss erfarenhet av att arbeta med psykiskt och fysiskt handikappade människor så kan jag kanske få tag på ett vikariat som vårdare, men det är nog allt."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ändå ett jobb, det är ju inte jobb som advokat om du förväntat dig det. Men som tråd-skaparen påstår, att de sitter och inte gör något är helt fel. De kanske inte gör sitt jobb utmärkt, han kanske menar att för många är arbetslösa. Men det är av helt andra skäl. Om någon firma kritiskt behöver en arbetare, så kommer den få det. Med eller utan arbetsförmedlingen. Den är bara typ som ett hjälpmedel.

Nej. Jag har inte varit där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart man kan få jobb via AMS men det är inte många. Deras största uppgifter är att se till att du söker jobb så folket för ha sin A-Kassa tills dom hittat ett nytt jobb eller tipsa om jobb eller utbildningar som passar dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Klart man kan få jobb via AMS men det är inte många. Deras största uppgifter är att se till att du söker jobb så folket för ha sin A-Kassa tills dom hittat ett nytt jobb eller tipsa om jobb eller utbildningar som passar dig.

Kan du skriva om det där, fattade inte ordföljden vid A-Kassa.


   
SvaraCitera