Aviseringar
Rensa alla

Arbetsintervju


Paseo
Ämnesstartare

Jag vaknade av att ett hotell ringde imorse och ville ha in mig på intervju halv två (städerska).

Jag tror att jag gjorde bort mig totalt för det var min första arbetsintervju. Men det tror man väl alltid. När jag kom hem ringde jag iaf direkt ett annat hotell och fick en till intervju direkt!! På måndag.

Det första hon frågade mig idag var "berätta om dig själv". Hon sa det innan jag ens hunnit sätta mig. Jag blev så ställt av frågan så jag stammade fram "det finns inte så mycket att säga".

....

suck.

Jag trodde man skulle få mer specifika frågor som typ "är du en social person" (ex bara) men ne

Jag får troligen inte detta jobb uhuhuhu men har ju en ny chans på måndag och då undrar jag VAFAN SKA MAN SÄGA. Kommer väl troligen få samma fråga igen och vill förbereda mig. Hur gör ni??


   
Citera

Finns mallar över frågor som brukar komma upp. De flesta jävligt obekväma. Gå igenom en sådan lista och besvara alla. Skönare att vara överförberedd än att stamma på frågan över varför de ska anställa en. Tänk dig vad de kan fråga från tidigare intervjuer, skriv ner svar på dem också. Ta med stödord till intervju om du behöver.
Ta med egna frågor om jobbet och anställningen, efter att du läst på lite om företaget. Visar att du är engagerad och aktiv.
Har du en annons, sök igenom egenskaper de vill ha och som du besitter - lyft fram dem.


   
SvaraCitera

Kom ihåg att andas. Lycka till! Tumme upp


   
SvaraCitera

ååh du pratade om det igår, vad kul att du får jobb nu!

slappna av och kolla runt lite, tänk på lite smarta svar, (du kmr aldrig få frågorna du har förberett dig på, sånt händer inte)


   
SvaraCitera

Hatar "berätta om dig själv"-frågan..................


   
SvaraCitera

kukoxo:

(du kmr aldrig få frågorna du har förberett dig på, sånt händer inte)

För vissa frågor är så otippade?


   
SvaraCitera

DeathByLawnmower:

För vissa frågor är så otippade?

jag kollade igenom alla frågor och saker på nätet innan jag skulle på 1 timmes intervju + psykt/stress/sekretesstest lr nåt liknanade. kände igen 2 frågor jag läste någonstans och jag var ändå inte redo på det :SS man blir så stressad juu


   
SvaraCitera

alla anställningsintervjuer jag varit på har varit olika, det är svårt att säga var beredd på allt men det är lite det man måste vara.


   
SvaraCitera

kukoxo:

man blir så stressad juu

Som fan. Men blir kanske mindre stressad/chockad om man känner sig förberedd, och därmed minskar riskerna för fel ändå.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Haha den frågan fick även jag... För öppen och tolkningsbar enligt mig. 

Svarade iaf rätt kort "Är en lugn och tillbakadragen (wtf i jobbsammanhang) kille som gör vad jag ska och inget annat"...
Vilket jävla svar alltså... Men fan, fungerade ju ypperligt eftersom anställningen kom inom en snar framtid!


   
SvaraCitera