Aviseringar
Rensa alla

Arbetslös orkar ingenting längre


Draug

isola: ja men de räcker ju inte för alltid

Nä men så tänker inte myndigheterna. Helst ska du vara helt utblottad och gå på käna enligt dom innan du ens tänker tanken att söka ett bidrag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

Nä men så tänker inte myndigheterna. Helst ska du vara helt utblottad och gå på käna enligt dom innan du ens tänker tanken att söka ett bidrag.

Jajo men han måste ju tänka så


   
SvaraCitera
Draug

isola: Jajo men han måste ju tänka så

Ja ur en rent ekonomisk synvinkel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ElliotRodger24:
Hej

Jag har varit utan arbete nu i 4 månader. Jag har kommit till en punkt där all energi har gått ur min kropp. Jag orkar inte bry mig om pengar eller att söka jobb längre. Hela jävla systemet med hur arbetsförmedlingen ska hjälpa en att få jobb är fan patetiskt. Sverige suger. Jag går på krogen rätt ofta och skiter fullständigt hur mycket pengar jag slösar bort på en utekväll. just nu har jag 23000 spänn på sparkontot och 456 spänn som jag kan leva på. Får 1000 i månaden som jag kan leva på. Finns fan inga jobb att söka heller. Sitter hellre framför datorn och runkar och spelar spel och kollar film. Ligger bara i sängen och softar om dagarna. Någon som känner likadant?

Ursäkta men du låter allvarligt lat och tänker inte på att folk är utan jobb i flera år utan att det händer något, men ändå så sitter du här och klagar istället för att gå ut och leta efter ett jobb. Av de 40315 lediga jobben så hittar du nog något om du inte är kräsen och försöker. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Ursäkta men du låter allvarligt lat och tänker inte på att folk är utan jobb i flera år utan att det händer något, men ändå så sitter du här och klagar istället för att gå ut och leta efter ett jobb. Av de 40315 lediga jobben så hittar du nog något om du inte är kräsen och försöker. 🙂

Hur är det möjligt att gå arbetslös i flera år? 


   
SvaraCitera

har svårt att ta dig på allvar med tanke på namn/avatar osv. 
är du allvarlig är väl ett tips att försöka utbilda dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ElliotRodger24:

Hur är det möjligt att gå arbetslös i flera år? 

Tog det som exempel men det finns väl folk som är eller? 😛 Tiggaren utanför Hemköp där jag bor har varit där i ett år typ hon kanske har varit arbetslös i flera år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvänta dig inte ett skitbra jobb direkt, ta ett lite sämre och börja plugga så du kan skaffa ett bättre senare. Ta tag i ditt liv förhelvete! Du kan inte bara leva på bidrag hela livet, då kommer du ingen vart. Ge fan aldrig inte upp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ElliotRodger24: Sitter hellre framför datorn och runkar och spelar spel och kollar film.

Ja det har du ju tid med nu så vadfan klagar du för? Galen


   
SvaraCitera