Aviseringar
Rensa alla

AREA 51


Ämnesstartare

Jag vill höra era tankar om AREA 51. Det har varit mycket konspirationsteorier om det, som att USAs regering håller aliens och utomjordingar o.s.v. där. Tycker du att det endast är skitsnack eller tror du att det faktiskt kan vara något? 


   
Citera
Ämnesstartare

aaaaaaaaaaaaaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig Saves The Day:
Att de förneka dess existens i 20 år måste räknas som nånting iaf

Mm, fast sedan kan man ju ha i åtanke att Ryssland och USA inte har den bästa relationen där man då kan ha utnyttjat det här på något sätt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att de iprincip förneka dess existens till 1998 måste räknas som nåt/vägra kommentera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sägmig Saves The Day:
att de iprincip förneka dess existens till 1998 måste räknas som nåt

Mm, fast sedan kan man ju tänka att Ryssland och USA inte har den bästa relationen då USA kan ha utnyttjat detta på något sätt .. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns dock en massa konstiga händelser och foton som ingen heller har kunnat förklara. Exempelvis den här bilden:  https://www.pinterest.com/pin/208502657722161605/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001:
Finns dock en massa konstiga händelser och foton som ingen heller har kunnat förklara. Exempelvis den här bilden:  https://www.pinterest.com/pin/208502657722161605/

kan vara en hoax lr creepy pasta, tror inte att den är real


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte om du blandar ihop med AREA 51 med det påstådda ufot som sägs ha kraschat i Roswell, New Mexico 1947. 

Det finns säkert 1001 sidor om Roswell-krashen eller läs mer på Wikipedia.

Vad beträffar AREA 51 så är det en vanlig militärbas belägen på den uttorkade sjöbottnen Groom Dry Lake i Nevadaöknen. Vill minnas att det är där de tar ner alla rymdfarkoster typ Space Shuttle som de skickar upp ifrån Cape Kennedy i Florida. 

Om det var någon utomjording som överlevde krashen 1947 (om det nu var ett ufo som kraschade) lär vi nog aldrig få någon klarhet i. Min personliga uppfattning är nog att det var en ufo-krasch.  Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:
Jag vet inte om du blandar ihop med AREA 51 med det påstådda ufot som sägs ha kraschat i Roswell, New Mexico 1947. 

Det finns säkert 1001 sidor om Roswell-krashen eller läs mer på Wikipedia.

Vad beträffar AREA 51 så är det en vanlig militärbas belägen på den uttorkade sjöbottnen Groom Dry Lake i Nevadaöknen. Vill minnas att det är där de tar ner alla rymdfarkoster typ Space Shuttle som de skickar upp ifrån Cape Kennedy i Florida. 

Om det var någon utomjording som överlevde krashen 1947 (om det nu var ett ufo som kraschade) lär vi nog aldrig få någon klarhet i. Min personliga uppfattning är nog att det var en ufo-krasch.  Cool

Tycker det är konstigt att ingen heller kommer fram och berättar om det. Någon som exempelvis har jobbat där eller har någon som helst koppling till det, om det nu är aliens är det väldigt viktigt och det skulle vara konstigt att hålla det från alla medborgare, eftersom det är vad just NASA bl.a. letar efter. Märkligt om de inte ens märker vad som finns rätt framför näsan på de. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001: Tycker det är konstigt att ingen heller kommer fram och berättar om det. Någon som exempelvis har jobbat där eller har någon som helst koppling till det, om det nu är aliens är det väldigt viktigt och det skulle vara konstigt att hålla det från alla medborgare, eftersom det är vad just NASA bl.a. letar efter. Märkligt om de inte ens märker vad som finns rätt framför näsan på de.

USA:s officiella förklaring till kraschen i Roswell är att det var ett av deras egna "framtidsplan" som kraschade och för att inte Sovjet skulle komma dit och spionera på hur långt USA hade kommit vad beträffar liknande farkoster så belade de hela området under sekretess. Dvs det spärrades av.

Den enda förklaringen till att allt hållits hemligt är att alla belagts med yppandeförbud. USA kan ju onekligen vara ganska så tuffa i det falet så det mesta lutar mot att de som jobbade i Roswell fått erbjudandet - håll tyst eller vi skjuter dig!

Sedan får vi inte heller glömma bort att USA är ett mycket mer religöst land än vad Sverige och Europa är. Jag misstänker att skulle det börja spridas rykten och ännu värre komma bevis för att utomjordingar landat på jorden så kan det omkullkasta hela religionen som hela USA:s befolkning tror på.

Det finns väl inget annat ämne som skulle förvåna eller uppröra människan så pass mycket som om det landade ett ufo på jorden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

USA:s officiella förklaring till kraschen i Roswell är att det var ett av deras egna "framtidsplan" som kraschade och för att inte Sovjet skulle komma dit och spionera på hur långt USA hade kommit vad beträffar liknande farkoster så belade de hela området under sekretess. Dvs det spärrades av.

Den enda förklaringen till att allt hållits hemligt är att alla belagts med yppandeförbud. USA kan ju onekligen vara ganska så tuffa i det falet så det mesta lutar mot att de som jobbade i Roswell fått erbjudandet - håll tyst eller vi skjuter dig!

Sedan får vi inte heller glömma bort att USA är ett mycket mer religöst land än vad Sverige och Europa är. Jag misstänker att skulle det börja spridas rykten och ännu värre komma bevis för att utomjordingar landat på jorden så kan det omkullkasta hela religionen som hela USA:s befolkning tror på.

Det finns väl inget annat ämne som skulle förvåna eller uppröra människan så pass mycket som om det landade ett ufo på jorden.

Fast om det nu är sant är det ändå konstigt att de inte vill att folk ska få reda på det. Har väldigt svårt att tro på att de gömmer undan aliens och utomjordingar, precis som jag har med månlandningen de gjorde 1969. Jag uppfattar USA som ett väldigt egoistiskt land som skulle göra vad som helst bara de lyckas behålla sin värdighet. Skulle därför inte förvåna mig om allt var uppgjort. Hursomhelst så finns också incidenten i Tehran, Iran 1976 då man såg ett svävande föremål som förflyttade sig i hög hastighet och som man misstänkte var ett ufo.  https://en.wikipedia.org/wiki/1976_Tehran_UFO_incident


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det märkliga är också att Ryssland inte ifrågasätter area 51 trots alla dessa konflikter mellan de samt att man inte hör någonting alls i nyheterna. Om det händer något står det allt om det på nätet men däremot inte nyhetssändningar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001: Fast om det nu är sant är det ändå konstigt att de inte vill att folk ska få reda på det. Har väldigt svårt att tro på att de gömmer undan aliens och utomjordingar, precis som jag har med månlandningen de gjorde 1969. Jag uppfattar USA som ett väldigt egoistiskt land som skulle göra vad som helst bara de lyckas behålla sin värdighet. Skulle därför inte förvåna mig om allt var uppgjort. Hursomhelst så finns också incidenten i Tehran, Iran 1976 då man såg ett svävande föremål som förflyttade sig i hög hastighet och som man misstänkte var ett ufo. https://en.wikipedia.org/wiki/1976_Tehran_UFO_incident

Om det var ett ufo som kraschade och alla aliens inte dog på direkten så är det väl mest troligt att de inte levde så lång tid på jorden. Dvs det kanske bara var frågan om minuter eller timmar.

Ingen vet ju var de kom ifrån eller i vart fall vi vet det inte och det är väl tämligen osannolikt att en utomjording bara kan dimpa net på jorden och klara av att andas vår luft och vår temperatur och bakteriflora.

Att däremot American Air Force (dvs amerikanske luftförsvaret) har sett "främmande farkoster" när de varit ute och skyddat amerikanske luftrum finns det mängder med piloter som har bekräftat. Men den enda gången någon farkost landat på jorden är den i Roswell. Men säkerligen har det skett på andra ställen på jorden också fast inte människan vet om det.

Anonym001: Det märkliga är också att Ryssland inte ifrågasätter area 51 trots alla dessa konflikter mellan de samt att man inte hör någonting alls i nyheterna. Om det händer något står det allt om det på nätet men däremot inte nyhetssändningar.

Att allt liv på jorden kommer att upphöra framöver iom ett rejält meteoritnedslag är väl lika säkert som att det är tisdag idag. På samma sätt som att även solen kommer att slockna och att alla planeter i vårt solsystem kommer att upphöra och existera. Men i sådana lägen... tänker mest på det första alternativet om meteoritnedslag... så det bästa är ju att myndigheterna lägger locket på och inte berättar ett ord för folket för att inte totalt kaos ska uppstå. Kan tänka mig att de tänker likadant om aliens som landar på jorden. Om nu inte ett litet rymdskepp landar mitt på Sergels Torg en solig sommardag. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske inte just utomjordingar dom håller på med men något spännande är det iallafall


   
SvaraCitera

AREA 51 är en militär/forskningsanläggning där ny teknologi testas och utvecklas ex  som några av världens mest avancerade jetplan utvecklades där. Det finns inga konkreta bevis  för att dom flesta UFO-Fall skulle  va av utomjordiskt ursprung. Det kan mkt väl vara väldigt avancerad teknologi som mkt kommer ursprungligen  ifrån Nazi-Tysklands främsta forskares  arbeten! 

 UFO's tror jag är väldigt avancerade Drönare som ligger 100-200 år framåt i den tekniska utvecklingen  som allmänheten vet om!  

Skulle Aliens finnas så skulle dom bara ha en indirekt kommunikation med några av världens  ledare eller dom smartaste hjärnorna på den här planeten! 

 


   
SvaraCitera