Aviseringar
Rensa alla

AREA 51


Ämnesstartare

Jag tänker att de isf måste arbeta med NASA om det nu är någonting sådant som de gömmer undan men allt känns bara svårt för mig att tro på, för de måste ha lagt ned så otroligt mycket tid och kraft för att hålla det här så hemligt om det nu är aliens och sånt. Finns en annan teori också att area 51 samarbetar med utomjordingar. Dealen är då att vi får deras nyskapande teknik i utbyte mot att de får biologiska prover från oss. Vad tror ni om den teorin? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isf flyttade de utomjordingarna därifrån i samma veva som teorierna blossade upp. de hålls nog på ett topphemligt place typ där man minst anar som under en storstad lr ngt i massiva lokaler typ 5 kilometer ner med en hiss som är placerad i ngn källare till en rutten bostad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utgår vi från att utomjordingar faktiskt aldrig har varit på jorden så blir allt klart igen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda: Utgår vi från att utomjordingar faktiskt aldrig har varit på jorden så blir allt klart igen.

Om vi utgår ifrån att jorden är 4,5 miljarder år gammal (4.500 miljoner år) fast Bibeln tror på 6.000 år och Koranen 4.565.705.951 år (ja, något kanske Koranen ska vara bra på  Skadeglädje  )...
Källa: http://www.dagen.se/jordens-%C3%A5lder-utr%C3%A4knad-med-hj%C3%A4lp-av-koranen-1.188251

...och människa har funnits på jorden 100.000 år (egen uppskattning) så borde rimligtvis rent statistiskt matematiskt ett UFO tidigare ha landat på jorden (egen uppskattning  Glad  ).
Jorden kanske tom tidigare varit bebodd av utomjordingar ex innan det stora meteritnedslaget för 365 miljoner år sedan (det största meteoritnedslaget i Europa) som bla bildade sjön Siljan och Siljanringen.  Mycket glad

I så fall blir helt plötsligt vi utomjordingar och dom som bodde på jorden för 500 miljoner år sedan jordbor!  Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Om vi utgår ifrån att jorden är 4,5 miljarder år gammal (4.500 miljoner år) fast Bibeln tror på 6.000 år och Koranen 4.565.705.951 år (ja, något kanske Koranen ska vara bra på  Skadeglädje  )...
Källa: http://www.dagen.se/jordens-%C3%A5lder-utr%C3%A4knad-med-hj%C3%A4lp-av-koranen-1.188251

...och människa har funnits på jorden 100.000 år (egen uppskattning) så borde rimligtvis rent statistiskt matematiskt ett UFO tidigare ha landat på jorden (egen uppskattning  Glad  ).
Jorden kanske tom tidigare varit bebodd av utomjordingar ex innan det stora meteritnedslaget för 365 miljoner år sedan (det största meteoritnedslaget i Europa) som bla bildade sjön Siljan och Siljanringen.  Mycket glad

I så fall blir helt plötsligt vi utomjordingar och dom som bodde på jorden för 500 miljoner år sedan jordbor!  Cool

Om vi istället väljer att tänka på ett vettigt sätt och utgår ifrån det vi vet och ser på hur länge det tog för livet på jorden att utvecklas till den nivån vi är på idag. Samt hur långa avstånd utomjordningarna faktiskt skulle behövt resa. Så behöver det inte alls vara speciellt rimligt att någon högre stående civilisation skulle ha besökt oss. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda: Om vi istället väljer att tänka på ett vettigt sätt och utgår ifrån det vi vet och ser på hur länge det tog för livet på jorden att utvecklas till den nivån vi är på idag. Samt hur långa avstånd utomjordningarna faktiskt skulle behövt resa. Så behöver det inte alls vara speciellt rimligt att någon högre stående civilisation skulle ha besökt oss.

Problemet är att du tänker fel. Du tänker utifrån jordens ålder och hur livet på jorden utvecklats. Tänk på att universum är 13,7 miljarder år gammalt. Jorden och vårt solsystem bara 4,7 miljarder år gammalt. Dvs delar av övriga universum fanns i 9,2 miljarder år innan vårt solsystem och vår jord bildades. Mycket kan ha hänt under dessa 9,2 miljarder år - dubbel så lång tid som hela vårt solsysten inkl jorden har existerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Problemet är att du tänker fel. Du tänker utifrån jordens ålder och hur livet på jorden utvecklats. Tänk på att universum är 13,7 miljarder år gammalt. Jorden och vårt solsystem bara 4,7 miljarder år gammalt. Dvs delar av övriga universum fanns i 9,2 miljarder år innan vårt solsystem och vår jord bildades. Mycket kan ha hänt under dessa 9,2 miljarder år - dubbel så lång tid som hela vårt solsysten inkl jorden har existerat.

Hur menar du att någon utanför vårt solsystem ska komma hit? teleporteringsmanicker? Vi måste utgå ifrån att ingen information kan färdas snabbare än ljusets hastighet, detta blir då orimligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det vore som så, att det är något hemligt i den stilen så kan du vara säker på att det finns x-antal baser som är mycket mer gömda. Alla stirrar blint på Area51. Dom distraheras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda: Hur menar du att någon utanför vårt solsystem ska komma hit? teleporteringsmanicker? Vi måste utgå ifrån att ingen information kan färdas snabbare än ljusets hastighet, detta blir då orimligt.

Med vår "stenåldersteknik" vi fortfarande använder på jorden, ja. Men jag är tämligen säker på att någonstans långt därute finns det "levande organismer" som har knäckt koden för att transportera sig i universum betydligt snabbare än ljusets hastighet. Teleportering? Möjligtvis eller kanske ganska troligt. Eller något annat som inte jordbon ännu uppfunnit.

För mig känns det rena stenåldern att pumpa upp olja ur marken, rafinera till raketbränsle och sedan flyga till Mars som tar ett halvår. Hahahahaha...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scream:

Med vår "stenåldersteknik" vi fortfarande använder på jorden, ja. Men jag är tämligen säker på att någonstans långt därute finns det "levande organismer" som har knäckt koden för att transportera sig i universum betydligt snabbare än ljusets hastighet. Teleportering? Möjligtvis eller kanske ganska troligt. Eller något annat som inte jordbon ännu uppfunnit.

För mig känns det rena stenåldern att pumpa upp olja ur marken, rafinera till raketbränsle och sedan flyga till Mars som tar ett halvår. Hahahahaha...

Ändå är det konventionella flygfarkoster vi pratar om när det kommer till utomjordingar. Det håller bara inte.
Skulle vi få besök så skulle det ske på ett metafysiskt plan vi inte har någon koll på. Och eftersom det inte finns något som pekar åt det hållet måste jag dra slutsatsen att vi aldrig fått kontakt med någon medvetande livsform utöver de som finns på vår planet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda: Ändå är det konventionella flygfarkoster vi pratar om när det kommer till utomjordingar. Det håller bara inte.
Skulle vi få besök så skulle det ske på ett metafysiskt plan vi inte har någon koll på. Och eftersom det inte finns något som pekar åt det hållet måste jag dra slutsatsen att vi aldrig fått kontakt med någon medvetande livsform utöver de som finns på vår planet.

Vill minnas att jag skrev om det på sidan innan... att United States Air Force (USA:s luftförsvar) vars piloter ligger dygnet runt och bevakar USA:s luftrum ofta ser "suspekta" farkoster som varken syns på radar eller upptäcks av sateliter men som rörs sig över hela himlavalvet blixtsnabbt. Det gick ett tv-program för några år sedan som just handlade om UFOs och om många piloters upptäkter när de är ute och patrullerar av amerikanskt luftrum. De hade själva ingen förklaring till vad det kunde vara mer än att det inte var farkoster uppskickade från jorden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om man tänker på hur stora framsteg människan har åstadkommit skulle det nog inte vara så värst förvånande om man inom x antal år kommer upp med någonting som gör att vi kan färdas med ljusets hastighet, därför tror inte jag att det är helt omöjligt. Under vår livstid tror jag nog vi kommer få vara med om sånt som vi inte ens hade kunnat tänka oss i den här stunden. Exempelvis månlandningen, vem hade kunnat tro att en människa skulle kunna sätta en fot på månen då. Det var ju omöjligt för de, men ändå så var det inte det, vi lyckades ju. Tror definitivt inte att vi är de enda levande organismerna i hela universum men jag tvivlar på att några utomjordingar har besökt oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om man tänker på hur stora framsteg människan har åstadkommit skulle det nog inte vara så värst förvånande om man inom x antal år kommer upp med någonting som gör att vi kan färdas med ljusets hastighet, därför tror inte jag att det är helt omöjligt. Under vår livstid tror jag nog vi kommer få vara med om sånt som vi inte ens hade kunnat tänka oss i den här stunden. Exempelvis månlandningen, vem hade kunnat tro att en människa skulle kunna sätta en fot på månen då. Det var ju omöjligt för de, men ändå så var det inte det, vi lyckades ju. Tror definitivt inte att vi är de enda levande organismerna i hela universum men jag tvivlar på at några utomjordingar har besökt oss.


   
SvaraCitera