Aviseringar
Rensa alla

ARG linser


Ämnesstartare

Alltså, känner ni linsbärare igen detta: när ni köper ett halvårs pack med linser så går en lins såsmåningom sönder. Men det är alltid ANTINGEN höger eller vänster linserna som går sönder, det är ALDRIG varannan utan antingen höger eller vänster. Nu är mina vänster linser slut och jag har tre höger kvar. Kan man gå och klaga över att de går lätt sönder? Detta skedde väldigt abrupt förövrigt, nu har jag inga vänsterlinser kvar = which means jag måste gå runt med glasögon i någon vecka eller mer. Räknade inte med detta bajsbajsbajs.


   
Citera
Ämnesetiketter

Fail[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Å vad intressant! En sådan där jävulskap-i-vardagen-grej.
Det är som när man ställer in något litet, till exempel en kopp i mikron - den stannar alltid längst in! [tard]
Mackan landar med påläggssidan nedåt.
Flesta gångerna man sätter i en USB så blir det åt fel håll och så vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Platsar ju helt klart i dagens i-landsproblem


   
SvaraCitera

Har haft linser i 6-7 år nu och jag har aldrig haft sönder en lins. Har tappat bort några bara. Hade jag gjort det hade jag inte haft ditt problem eftersom jag har samma styrka på båda dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Å vad intressant! En sådan där jävulskap-i-vardagen-grej.
Det är som när man ställer in något litet, till exempel en kopp i mikron - den stannar alltid längst in! [tard]
Mackan landar med påläggssidan nedåt.
Flesta gångerna man sätter i en USB så blir det åt fel håll och så vidare.

Ah exakt.

Ire_:

Har haft linser i 6-7 år nu och jag har aldrig haft sönder en lins. Har tappat bort några bara. Hade jag gjort det hade jag inte haft ditt problem eftersom jag har samma styrka på båda dock.

Vad har du för märke på dina? Har du toriska? Kanske är extra känsliga.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Vad har du för märke på dina? Har du toriska? Kanske är extra känsliga.

Har EyeQ 24 som är ganska sladdriga jämfört med de jag hade innan (mycket bekvämare också). Tror inte de är toriska nej.


   
SvaraCitera

Myksa:

Mackan landar med påläggssidan nedåt.

Men det är ju fysikenslagar som gör det, det handlar inte om otur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ire_:

Har EyeQ 24 som är ganska sladdriga jämfört med de jag hade innan (mycket bekvämare också). Tror inte de är toriska nej.

Toriska behöver du om du har brytningsfel.

Men okej, kanske borde överväga att byta märke. Finns inte så många märken med mitt synfel + brytningsfel dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Men det är ju fysikenslagar som gör det, det handlar inte om otur.

Och bordets höjd.
Men det är något mer än det. Något bakomliggande ondskefullt...
Har du inte varit med om att du tappat mackan, den landar med "rätt" sida nedåt men sedan studsar upp, vänder på sig och landar med pålägget nedåt? [tard]


   
SvaraCitera

Myksa:

Har du inte varit med om att du tappat mackan, den landar med "rätt" sida nedåt men sedan studsar upp, vänder på sig och landar med pålägget nedåt?

Hahaha jo det har jag fan varit med om, thats evul


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Men okej, kanske borde överväga att byta märke. Finns inte så många märken med mitt synfel + brytningsfel dock.

Eller kolla över hur du hanterar dem. Långa naglar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ire_:

Eller kolla över hur du hanterar dem. Långa naglar?

Jag har haft linser i typ.. 7-8 år så hanterar dem rätt. Tror snarare på att själva kvalitén kan suga. Har jättekorta naglar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det är som när man ställer in något litet, till exempel en kopp i mikron - den stannar alltid längst in! [tard]

XD
för man är för jävla lat för att ställa den I MITTEN utan ställer den närmast en själv och hoppas att man orkar hantera det jobbiga när det väl händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diggar tråden


   
SvaraCitera