Aviseringar
Rensa alla

Argument för att köpa fiddy.


Ämnesstartare

Tjo!
Det är så att jag hade tänkt köpa Fiddy och behöver lite hjälp med föräldrarna 😛
De verkar tycka att det är ok men de vill att jag ska leta upp några ställen jag kan köra på så att jag inte bara köper den och sen inte kan köra den.
Jag planerade ju då på att köra den olagligt i skogen men det kan jag ju inte säga till dom. xD
Det jag kommit på hittils är: "Jag kan fråga en kompis på landet om jag kan ha den hos hen och sen ta bussen ut och köra.", "Jag kan köra på crossbanan" och "Jag kan kolla upp om det är ok att köra i skogen på komunens mark" (Jag vet att det inte funkar men de går kanske på det)
Hur övertygade ni som bor i stan era föräldrar att få köpa fiddy?
Har ni några andra förslag?


   
Citera

Tänker inte hjälpa dig om du ska köra olagligt i skogen. RIP alla växter och djur :(((

varför kan du inte ta den till en sån där crossbana ist? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Tänker inte hjälpa dig om du ska köra olagligt i skogen. RIP alla växter och djur :(((

varför kan du inte ta den till en sån där crossbana ist? 

Fiddy går typ inte köra där :/
Iallafall inte på crossbanan vid mig. (bor i liten råtthåla)
Kommer altså köra på typ grusvägar om det gör någon skillnad.


   
SvaraCitera

Spara pengarna och gör något annat med dem. 


   
SvaraCitera
Lenny

ååh fiddy, tider <3 

ne men skämt å sido, mina föräldrar gick med på mitt köp när jag visade dem vad jag ville köpa. för mina egna pengar dock, men nu kanske inte dina föräldrar är lika slappa som mina  och jag bodde på landet där ingen direkt brydde sig .. 
men jag tycker du kan säga att du kan ha den hos din kompis, det visar att du visar respekt för området där bor och att du inte vill köra olagligt på vägarna. 


   
SvaraCitera

Säg bara som det är, ärlighet varar längst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lenny:
ååh fiddy, tider <3 

ne men skämt å sido, mina föräldrar gick med på mitt köp när jag visade dem vad jag ville köpa. för mina egna pengar dock, men nu kanske inte dina föräldrar är lika slappa som mina  och jag bodde på landet där ingen direkt brydde sig .. 
men jag tycker du kan säga att du kan ha den hos din kompis, det visar att du visar respekt för området där bor och att du inte vill köra olagligt på vägarna. 

Problemet med det är ju att om jag vill åka någon annanstans än hos denna kompis så kommer jag behöva ta bussen dit o skit, vill helst ha den här, men om det är det som krävs så blir det nog så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Säg bara som det är, ärlighet varar längst!

Då lär de ta mina pengar och se till att jag aldrig kör motorfordon i mitt liv xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåbärt:
Spara pengarna och gör något annat med dem. 

Som vad? 🙂


   
SvaraCitera

Flexius:

Då lär de ta mina pengar och se till att jag aldrig kör motorfordon i mitt liv xD

Bra, då kanske du inser hur dumt det är att köra i skogen! Kör på en riktig krossbana istället Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Bra, då kanske du inser hur dumt det är att köra i skogen! Kör på en riktig krossbana istället Tumme upp

Med fiddy? 


   
SvaraCitera

Flexius:

Som vad? 🙂

Det är bäst om du kommer på själv. Jag bara säger att du har den möjligheten.


   
SvaraCitera

Flexius:

Med fiddy? 

Inte vet jag, kan inget om motor saker. Är "datanörd" så det är lite utanför min värld... Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Inte vet jag, kan inget om motor saker. Är "datanörd" så det är lite utanför min värld... Tardig

Typ samma här 😛 
Har dock kollat upp typ allt om fiddys på internet och det folk säger är att det inte går att köra på crossbanor.


   
SvaraCitera

Flexius:

Typ samma här 😛 
Har dock kollat upp typ allt om fiddys på internet och det folk säger är att det inte går att köra på crossbanor.

Hahahaha är det här en sån du pratar om? Fiddy1.jpg


   
SvaraCitera