Aviseringar
Rensa alla

argument för mer fokus på psykisk hälsa i skolan.


Xelopholiori:

Sluta bete dig som en drummel. 

vem fan äru


   
SvaraCitera

Lyra:  Som det är nu så lär man ut kritiskt tänkande genom att säga "det är viktigt att tänka kritiskt" sen när man gör det så har man tänkt fel ändå. 


Glad


   
SvaraCitera

På vilket sätt skulle detta genomföras menar du? Finns redan en kurator att gå till. 


   
SvaraCitera
Lod
 Lod

Exodus:
Elever som mår bra presterar bättre i skolan

Pretty much. 
Bättre hälsa i framtiden också för fler når sina mål tack vare bra betyg (= befolkningen mer till freds med sina liv), det blir en bra investering. Ska vi jämföra med den fysiska hälsan som inte ser till att fler når sina mål, alltså det fysiska måste ständigt underhållas för att vara i trim (båda är viktiga på sina sätt). Bara några snabba tankar... Min slutsats är väl att mer satsning på den mentala hälsan är en större investering inför framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ANONYMÉS:
På vilket sätt skulle detta genomföras menar du? Finns redan en kurator att gå till. 

jag tycker
1: att det är dåligt att man själv ska ta tag i det, ibland vet man kanske inte hur allvarligt det är själv å ärligt talat, hur många vågar erkänna att de har problem å gå till kuratorn? 
2: även om det finns en kurator att gå till ökar ju inte det medvetenheten om psykisk hälsa för allmänheten. Jag menar, jag vill att alla ska få lära sig mer om psykisk hälsa, tycker att det bör vara en lika stor del av kanske idrottslektionerna som de lägger på fysisk hälsa och medvetenhet.
Svammel, men hoppas du förstår hur ja tänker


   
SvaraCitera