Aviseringar
Rensa alla

argument FÖR novletta 28


Ämnesstartare

Någon vecka före jag skulle börja med Novletta 28 gick jag in här på detta forumet och läste lite om novletta. Det var bara massa skit om dom, biverkningar hit och dit.
Altså blev jag rädd att jag gett in mig på helt fel sak.

Men nu när jag ätit det i ca en månad så kan jag lugna er som ska börja med novletta att dom är helt okej ! Alla får inte biverkningar, jag har inte kännt av något ! Hade inte oregelbunden mens i början och är inte "deprimerad". Dock säger jag inte att man inte kan få biverkningar. Men då är det bara att byta.

Jag tycker många klagar att dom är dåliga osv, men det kan man väll inte säga om man slarvar med dom?!

Altså borde ni som ska äta novletta inte tro att ni kommer att få alla biverkningar. Jag kan förstå om det händer vissa.. Men det är verkligen överdrift att säga att dom suger. [y]


   
Citera
Ämnesetiketter

de skyddar mot graviditet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enverhoxha:

de skyddar mot graviditet.

sant, ännu ett för argument !
få regelbunden mens & vara säker att man inte blir gravid !


   
SvaraCitera

de är piller.


   
SvaraCitera

Kommer i karta.


   
SvaraCitera

Billiga.


   
SvaraCitera

man får jävligt coola klisterlappar med!


   
SvaraCitera

Jag hade de för några år sedan och jag minns inga biverkningar, eller jo, tror jag blev ilsken och väldigt lättirriterad. Undra om man kan skylla mord på sina p-piller?


   
SvaraCitera

Man kan dessutom skjuta upp mensen hela tiden och det är väl det bästa med p-piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DE ÄR SKIT BRA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thelma09:

Jag tycker många klagar att dom är dåliga osv, men det kan man väll inte säga om man slarvar med dom?!

hade den där skiten förut. tyckte att det gick hur bra som helst och allting. men sen började jag må dåligt osv och bestämde mig att ta ett snack med min barnmorska. hon sa åt mig att byta, så jag bytte till yasmin.

och jag blev som en ny människa. jag hade haft som 'blodstopp' i armar och ben när jag skulle sova - jag trodde att det "skulle vara så". jag fick mycket bättre hy (jag trodde att jag bara hade crappig hy i allmänhet) jag blev gladare (hade aldrig märkt att jag blivit grinigare) och jag gick ner i vikt.

så nej tyvärr. jag kan inte säga nåt bra om de där tabletterna, även om jag hade velat. jo två grejer; jag mådde inte dåligt om jag tog två tabletter på en gång (fråga inte varför jag gjorde det, lång historia) och jag blev inte med barn.


   
SvaraCitera

jag har inte slarvat ett skit men har fått en massa mellanblödningar (är på första månaden) 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Complicated:

jag har inte slarvat ett skit men har fått en massa mellanblödningar (är på första månaden) 🙁

det är helt vanligt ju, det blir bättre sen, tro mg!


   
SvaraCitera

thelma09:

det är helt vanligt ju, det blir bättre sen, tro mg!

hoppas det.. hyn har inte blivit speciellt mycket bättre heller om man säger så..


   
SvaraCitera

[smile]ska börja med dom igen nästa månad, känns bra


   
SvaraCitera