Aviseringar
Rensa alla

Argument för P-stav?


Ämnesstartare

Jag ringde ungdomsmottagningen här om dagen för att jag vill byta preventivmedel. Jag vill ha P-stav för att jag tycker att det verkar okomplicerat och praktiskt. Kärringen i telefonen tyckte dock att jag skulle byta till p-ring.. Jag vill inte ha p-ring, jag vill ha p-stav!
Har någon några bra argument jag kan ge henne när jag ska dit på onsdag, för att få en sånn?


   
Citera

Japp. "Jag gör som jag vill med min kropp" är ett jättebra argument.


   
SvaraCitera

Du ska få det preventivmedel du vill ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

"Jag gör som jag vill med min kropp"

Visst, så kan man ju uttrycka sig. Men det är ändå så att jag måste få hennes godtyckande för att kunna få p-staven. Du kan ju inte gå till en läkare och säga "Jag har ont i ryggen, det är min kropp. Jag vill ha morfin!" Vem skulle gå med på det? 🙂


   
SvaraCitera

Du får väl säga att du inte är intresserad av p-ring, utan att du vill ha p-stav då du hört mycket gott om det osvosv (spelar ingen roll om du gjort det eller inte, det låter bra). [smile]


   
SvaraCitera

Juuwlia:

Vem skulle gå med på det? 🙂

Nej, men det är ju inte samma sak. P-stav och p-ring fyller ju typ samma funktion, men är i olika utföranden. Du har ju självklart rätt att välja vad som känns bäst för dig. Jag skulle i alla fall inte ha lust att springa runt med en stor gummiring i fittan.


   
SvaraCitera

Har du frågat varför? :S Insistera bara, det är du som ska köpa skiten och använda den.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera