Aviseringar
Rensa alla

Argument mot delfinslakten


Ämnesstartare

En jättebra sida med lättförståelig text för er som är intresserade
http://savejapandolphins.org/take-action/frequently-asked-questions
lärde mig mkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

sälar kan jag gå med på men delfiner...

Vad är skillnaden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hemskt med videon där man ser hur de slaktar delfinerna och hela vattnet blir rött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

inte kanske just kolmården finns inga bevis,men andra
du orkar ej läsa men lägger ut det jag läst ändå

Läste. Ser dock inga källor eller angivelser kring vilka delfinarier som samarbetar med slakterierna. Påstår du verkligen att Kolmården och delfinarier i länder med liknande standarder kring djurrätt får tag på sina delfiner på det sättet snarare än genom uppfödning? Säger inte att du har fel, men kom med en källa.


   
SvaraCitera
KSENIA

Angelize:

men ska se den nästa vecka

NEJ GÖR INTE DET DU KOMMER BLI LEDSEN OCH MÅ SKIT[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Etologi is the shit.

Bara själva grejen att hålla vilda djur i fångenskap säger ganska mycket. Det är bara felfelfelfel!

Läser etologi jag med, men jag menar, hur trygg är deras naturliga livsmiljö som det ser ut idag? Man har räddat många arter från utrotning genom olika bevarandeprojekt i djurparker genom avel på de få individer som funnits kvar i vissa fall osv, så frågan är om det inte är ett nödvändigt ont i ibland?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

NEJ GÖR INTE DET DU KOMMER BLI LEDSEN OCH MÅ SKIT

"Ser inget, hör inget, säger inget"
Vi ska inte blunda för sanningen, hur ont den än gör[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Hemskt med videon där man ser hur de slaktar delfinerna och hela vattnet blir rött.

Mmm.. man ser hur de hoppar upp mot ytan för att förgäves försöka fly. Usch... så hjärtskärande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

Vad är skillnaden?

om man helt bortser från att det är olika djur så är det ingen skillnad.
Nu är jag dock ej lagt åt det hållet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är rädd för att jag kommer må dåligt, men jag tror inte det, jag skulle däremot bli förstörd om jag såg filmer där det handlar om andra djur än fiskar (kossa,gris,kyckling,hundar,katter m.m.), fråga mig inte varför så är det ba [crazy]

Just därför jag valde att arbeta med just problemet med delfiner, skulle må pissigt om jag behövde läsa på och titta på t.ex kossor som behandlas illa


   
SvaraCitera

Vill äta delfin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De dödar ju inte ens delfinerna för delfinköttet, ingen äter det typ, de vill bara inte ha någon konkurrens när det gäller fiske.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Säger inte att du har fel, men kom med en källa.

Tror det är ytterst svårt att kartlägga sådant här, måste ju tystas ner och hemlighetsgöras något extremt om det stämmer. Sen tror jag heller inte att alla parker och anläggningar alltid får pålitlig info om vart djuren kommer ifrån egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Påstår du verkligen att Kolmården och delfinarier i länder med liknande standarder kring djurrätt får tag på sina delfiner på det sättet snarare än genom uppfödning? Säger inte att du har fel, men kom med en källa.

det påstår jag ej
ska kolla upp detta närmare


   
SvaraCitera

Angelize:

de vill bara inte ha någon konkurrens när det gäller fiske.

men om jag ber o n att få smaka då?

annars, får jag tugga på ditt lockiga hår+??


   
SvaraCitera