Aviseringar
Rensa alla

Argumenterande tal


Ämnesstartare

värdeuppgift:

vad är det?

men e du TRÖG? ingen föds med likadana "mått" som barbiedockan, kanske nån lycklig jävel men annars får man kämpa jävligt hårt och ändra sin kropp med kirurgi o skit för att se ut sådär, så dockor utan bröst och allt de där, neutrala, som barn -för barn. eller så gör vi barbie dockor där nån ser ut som pamela, nån är tjock, nån är pinnsmal nån är lönnfet, nån är kurvig, nån är kantig, you get the picture.. alla ska inte vara perfekta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

men e du TRÖG?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, den med barbien var ju extremt sämst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

unga tjejer e så utseendefixerade

och det försvinner pga att man avskaffar barbiedockan. alltså fan vilken idiot till lärare ni måste ha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milton:

och det försvinner pga att man avskaffar barbiedockan. alltså fan vilken idiot till lärare ni måste ha

försvinner? vem har sagt det? men istället för att dunka in i småbarnens huvud att såhär ser fina söta flickor ut och titta du kan klä på dem korta kjolar så blir dem ännu finare så kan man ha normala dockor anpassade för barn!!! visst de lär ju inte hjälpa ett skit mot utseendefixeringen men man e iaf ett litet minimalt steg på vägen till att INTE UPPMUNTRA DEM till att försöka se ut på ett visst sätt som anses vara "bäst" elelr "snyggast" !!!!!! och min lärare har iunte ett skit med vilket ämne jag valt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cigarettejob:

men istället för att dunka in i småbarnens huvud att såhär ser fina söta flickor ut och titta du kan klä på dem korta kjolar så blir dem ännu finare så kan man ha normala dockor anpassade för barn!!!

och vad gör barnen med sina dockor? jo dom klär på dom gör dom söta osv. den snygga / söta dockan kommer inte avskaffas förrän efterfrågan försvinner. vart fan vill du ens komma med att spekulera i hur det skulle bli om man avskaffade den?

och att det skulle vara ett minimalt steg i rätt rikting håller jag inte ens med om men om det nu skulle vara ett minimalt steg skulle det vara som att jag släcker min lampa i 2 sek nu

cigarettejob:

och min lärare har iunte ett skit med vilket ämne jag valt

så det är du som valt det? då är det väl du som är jävligt dum då 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Föreslår att du tar något annat än djurplågeri. För anledningen med ett sånt tal är ju att du ska få folk att tänka om lite för en stund. Tror inte det finns så mycke folk i din klass som är för djurplågeri.

Om du har religösa i din klass kan du ju testa ett argumenterade tal mot religion. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Milton:

söta dockan kommer inte avskaffas förrän efterfrågan försvinner

precis, vore ju iofs väldigt kul om staten gick in o börja beslagta barbiedockor, polisen kommer fram till nån sketen 10 årig flicka:

-jaha, hur var det här då? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Om du har religösa i din klass kan du ju testa ett argumenterade tal mot religion. [smile]

bättre med ett argumenterande tal mot ateism, det är lite mer utmanande.


   
SvaraCitera

Välj nåt annat, typ emot vår moderna läkemedelsindustri : D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

-jaha, hur var det här då?

hahaha, härligt scenario [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

bättre med ett argumenterande tal mot ateism, det är lite mer utmanande.

Lite för svårt kanske, och ska man göra det måste man ju dra till med skitsnack, då förlorar man ändå :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

och ska man göra det måste man ju dra till med skitsnack,

inte enligt de religiösa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Lite för svårt kanske, och ska man göra det måste man ju dra till med skitsnack, då förlorar man ändå :<

eh, nej. det krävs inte direkt ett geni för att fatta att richard dawkins är dum i huvudet. man kan använda precis alla argument mot religion för att argumentera emot ateister. ateism är trots allt den nya världsreligionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Röstar för inget av alternativen, då de var dåliga. Håll ett argumenterande tal om varför varje regering inte bara bör ha rätt att utfärda undantagstillstånd i kritiska situationer utan även göra det, oavsett hur många civila som stryker med på kuppen. Om du får det att låta som en Stalin-dokumentär så har du lyckats.


   
SvaraCitera