Aviseringar
Rensa alla

Argumenterande tal


elinc
Ämnesstartare

Så här är det:
Jag ska hålla ett argumenterande tal på fem minuter på onsdag, och jag vet ännu inte vad jag ska välja för ämne.

Orkar inte med sånt seriöst shit som dödsstraff, abort, fildelning med mera. Tråkigt och för vanligt.

Vill hellre göra ett bra tal, men med någont lite mer annorlunda och intressant ämne.
Själv behöver jag inte stå för de åsikter jag argumenterar för.

Hjälp tack [smile]


   
Citera

anarkokapitalism; emot staten


   
SvaraCitera

Argumentera om det är moraliskt försvarsbart med självmord.


   
SvaraCitera

Djurtester. eller det kanske är för vanligt:(


   
SvaraCitera
elinc
Ämnesstartare

Mumble:

Argumentera om det är moraliskt försvarsbart med självmord.

Förstår inte ens vad du menar. Moraliskt försvarbart? Om det är okej? [tard]
Känner mig dum.


   
SvaraCitera

Argumentera mot moral! 😀


   
SvaraCitera

elinc:

Om det är okej?

Ja.


   
SvaraCitera

argumentera för skönhetsideal, skulle jag gjort.

typ att det endast borde få vara snygga personer i tv, speciellt i reklamer osv, inte som typ dove


   
SvaraCitera
elinc
Ämnesstartare

Mumble:

Ja.

Aha, jo det vore faktiskt lite kul. Har varit inne på att argumentera för dödshjälp, men det är så seriöst. Jag har svårt för att vara jätteseriös.


   
SvaraCitera
elinc
Ämnesstartare

that is gay:

för skönhetsideal

Haha, det vore faktiskt kul! Är någonting folk skulle tycka var roligt att höra.. Men ändå, det är typ svårt? ;o


   
SvaraCitera

elinc:

Aha, jo det vore faktiskt lite kul. Har varit inne på att argumentera för dödshjälp, men det är så seriöst. Jag har svårt för att vara jätteseriös.

Argumenten för och emot självmord/dödshjälp är ungefär samma, på sätt och vis går dom lite in i varandra.


   
SvaraCitera

Tråkiga förslag alla ger. Jag tycker du ska argumentera FÖR djurförsök, eller någon annan Pk-åsikt.


   
SvaraCitera

elinc:

Men ändå, det är typ svårt? ;o

har inte gjort det. blir väl enklast om man står för det man pratar om. det är min åsikt så jag hade inte haft så svårt för det tror jag. men tänk, hur idiotiskt är det egentligen inte att dove har en "campagin for real beuty" när de tillverkar skönhetsaker. tänk lite oh skriv ner skaer. finns asmkt jag hade kunnat ta upp


   
SvaraCitera
elinc
Ämnesstartare

tevepro:

Tråkiga förslag alla ger. Jag tycker du ska argumentera FÖR djurförsök, eller någon annan Pk-åsikt.

Jo faktiskt, orkar inte vara så stel och tråkig. Provocerande är kul. Men djurförsök är så uttjatat..


   
SvaraCitera

elinc:

Jo faktiskt, orkar inte vara så stel och tråkig. Provocerande är kul. Men djurförsök är så uttjatat..

Frukt och grönt är mord. Kör på det.


   
SvaraCitera