Aviseringar
Rensa alla

Argumenternade tal?


Ämnesstartare

Jag har fått en såndär tråkig uppgift i skolan då jag ska skriva och hålla ett argumenterande tal, jag är bra på att argumentera för min sak och vet hur jag ska lägga upp allt då jag har lärt mig av mästaren i att argumentera om allt (min morsa). Jag har bara ett problem, har inga ideer om vad jag ska argumentera om. Jag kan somsagt argumentera om typ allt, och vill gärna ha förslag på nåt lite speciellt som man inte väntar sig av den tystare tjejen i klassen 😉 Förslag någon? 


   
Citera
Ämnesstartare

Övervakning är ju ett ganska hett ämne just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:
Övervakning är ju ett ganska hett ämne just nu.

Sant sant! Det går ju att hitta en hel del åsikter om det också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BatmanMolly:

Sant sant! Det går ju att hitta en hel del åsikter om det också.

Precis. Annars "Hör sport och politik ihop?", i och med stundande OS i Ryssland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Precis. Annars "Hör sport och politik ihop?", i och med stundande OS i Ryssland.

Det hade varit ganska intressant också, då mina klasskompisar knappt vet var Ryssland ligger. 


   
SvaraCitera

BatmanMolly: Det hade varit ganska intressant också, då mina klasskompisar knappt vet var Ryssland ligger.

hur kan man inte veta det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

hur kan man inte veta det?

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

hur kan man inte veta det?

De flesta har inte alla knivar i lådan om man säger så. Hjulet snurrar men hamstern är död liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lön och utbildning hos politiker. 

BatmanMolly: Hjulet snurrar men hamstern är död liksom.

Är inte detta egentligen mer imponerande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Är inte detta egentligen mer imponerande?

Hjärnan funkar men vettet och kunskapen är inte där, ungefär så menade jag 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BatmanMolly: Hjärnan funkar men vettet och kunskapen är inte där, ungefär så menade jag 😉

Jo, förstod det, ifrågasatte bara talesättet lite halvhumoristiskt.


   
SvaraCitera

gratis kollektivtrafik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BatmanMolly:  och vill gärna ha förslag på nåt lite speciellt som man inte väntar sig av den tystare tjejen i klassen 😉 Förslag någon? 

Argumentera för att vi måste minska invandringen. Enkelt, tydligt och definitivt inget man förväntar sig av "den tystare tjejen i klassen". Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Argumentera för att vi måste minska invandringen. Enkelt, tydligt och definitivt inget man förväntar sig av "den tystare tjejen i klassen". Tumme upp

Mjaee, det är en sak jag känner att jag inte vill stå bakom, men tack för förslaget! Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BatmanMolly:

Mjaee, det är en sak jag känner att jag inte vill stå bakom, men tack för förslaget! Glad

Vadå inte stå bakom? Du har ju inte ens hört argumenten.. Blink


   
SvaraCitera