Aviseringar
Rensa alla

Aristoteles - låser trådar utan anledning


Ämnesstartare

The Elin:

[rolleyes]

Ja? Kan man inte se skillnad på om det är en fråga om köpråd/skillnad på hårdvara eller bara en helt vanlig fråga? Trots att man inte är datorkunnig?

Frågor hör hemma i forum, annars dör forumet.


   
SvaraCitera

Kacki:

?

Onödigt att vara dryg. Det bidrar enbart till att du verkar mer oseriös, vilket leder till att man antar att du bara klagar på Aristoteles för att han låste just Din tråd. Play it smart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

Onödigt att vara dryg.

Jag är inte dryg. Jag talar bara klartext och det är tydligen också så att vissa moderatorer kliar varandra på ryggen.

The Elin:

Det bidrar enbart till att du verkar mer oseriös

Så såfort man klagar på att 3 av sina egna trådar har låsts utan anledning av ett stolpskott, så är man per automatik oseriös?


   
SvaraCitera

Om man läser igenom beskrivningen till köprådstråden så säger den följande;

Slaktmästaren:

Ska du köpa ny dator? Funderar du över vilken dator som passar dina behov eller skillnader mellan hårdvara? Då är det i den här tråden du ska posta, här samlas alla köpråd.

EDIT /nyson
Jag lägger in lite tips på butiker:

Dvs att det framgår att den riktar sig till nyinköp och jämförelser. Dina två senaste trådar faller ju inte under det. Sen om de borde göra det i fortsättningen får väl moderatorerna i Datorer & IT ta en diskussion om, men just nu betraktar jag dem mer som gränsfall.

Men detta bör du ta med Aristoteles, om han verkligen har blockerat inkommande PM från dig (wut?) så Pm:a någon annan mod i det forumet eller admin. Sen som Elin sa så styrks ju inte din seriositet av att du håller på så här och postar irrelevant skräp i andra trådar som du anser borde vara låsa. Tycker du att de inte följer reglerna så anmäl dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slaktmästaren:

Dvs att det framgår att den riktar sig till nyinköp och jämförelser. Dina två senaste trådar faller ju inte under det. Sen om de borde göra det i fortsättningen får väl moderatorerna i Datorer & IT ta en diskussion om, men just nu betraktar jag dem mer som gränsfall.

Jag förstår dock inte meningen med en sådan tråd. Den riktar in sig på personer som hänger i tråden och som bevakar den. När jag vill ha hjälp så vill jag ha hjälp av så många som möjligt, så fort som möjligt. Det får man inte av en klistrad tråd där det bara står vem som har skrivit det senaste inlägget.

Vill man ha specifik hjälp snabbt så får man göra en specifik tråd med en specifik rubrik. Det är sunt förnuft.

Slaktmästaren:

så Pm:a någon annan mod i det forumet eller admin

Det har jag gjort andra gånger utan respons..

Slaktmästaren:

Sen som Elin sa så styrks ju inte din seriositet av att du håller på så här och postar irrelevant skräp i andra trådar som du anser borde vara låsa.

Det roliga är dock att aristoteles har själv varit delaktig och läst/skrivit i de trådarna som ser ut EXAKT som min. Men de är inte låsta. Att ha en moderator som anpassar regler efter vissa användare är en dålig moderator. Vissa klarar helt enkelt inte av att förlora en diskussion.


   
SvaraCitera

Kacki:

Jag förstår dock inte meningen med en sådan tråd.

Det var för att nästan varannan tråd handlade om "Hitta en rosa och fluffig laptop till mig _nu_ för under 5k!!11!one!", det skräpar ner forumet rätt mycket och ger inte lika mycket plats till "riktiga" diskussioner. Och visst, det finns en risk att ingen skulle svara i tråden när den är klistrad, men jag kan inte bedöma att så är fallet. Däremot så är det mycket mindre trams och irrelevant skräp i den än vad de lösa trådarna om köpråd innehöll. Ett annat alternativ hade ju varit att ha ett underforum för köpråd men frågan är om det inte hade blivit lite onödigt.

Kacki:

Det roliga är dock att aristoteles har själv varit delaktig och läst/skrivit i de trådarna som ser ut EXAKT som min. Men de är inte låsta. Att ha en moderator som anpassar regler efter vissa användare är en dålig moderator. Vissa klarar helt enkelt inte av att förlora en diskussion.

Ptja jag tänker varken säga att han är en dålig mod eller klia hans rygg, det kan jag göra är att hänvisa dig till Bowser (tror jag) om du har synpunkter på en specifik mod. Att skapa såna här trådar leder aldrig till något bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du skriver i en tråd att du köpt en ny dator och du behöver råd om hårdvaran i den så känns det som att det går under råd för inköp av datorrelaterad hårdvara? I vilket fall har jag genom en grundlig googling på en halv sekund gett svar på båda dina frågor, och varför dina pm är blockade beror på att du vid tidigare tillfälle spammat mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du skriver i en tråd att du köpt en ny dator och du behöver råd om hårdvaran i den så känns det som att det går under råd för inköp av datorrelaterad hårdvara?

Jag behöver inga råd om hårdvaran? Var ser du att jag ber om råd om hårdvaran? Jag frågar två frågor.. innebär det för dig att en fråga automatisk är ett råd? Herre jisses på dig alltså...

aristoteles:

grundlig googling på en halv sekund gett svar på båda dina frågor

TV-outen ja, men inte angående värmefrågan. (Obs, inte värme-RÅDET)

aristoteles:

varför dina pm är blockade beror på att du vid tidigare tillfälle spammat mig.

Vet du var spam innebär? Ska jag lägga upp hela vår diskussion som du så fint kallar "spam"? Om jag spammade dig så spammade du mig minst lika mycket.. du hade inte behövt svara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Jag behöver inga råd om hårdvaran?

Ja då är ju problemet löst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slaktmästaren:

Det var för att nästan varannan tråd handlade om "Hitta en rosa och fluffig laptop till mig _nu_ för under 5k!!11!one!", det skräpar ner forumet rätt mycket och ger inte lika mycket plats till "riktiga" diskussioner.

Där ser du själv varför du skapade tråden. För att folk inte ska göra trådar där de skriver och frågar vad de ska köpa för datorer och vad datorer kostar.

Frågor om hårdvara måste man för fasiken få fråga i ett DATOR-forum.... Det säger sig självt!

Slaktmästaren:

Att skapa såna här trådar leder aldrig till något bra.

Den ligger där den ska åtminstone. Jag tycker att "go public" alltid är det bästa sättet. Inte bara för att uppmärksamma admins .. utan för att uppmärksamma andra användare så de vet vilka de ska akta sig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ja då är ju problemet löst.

Du menar alltså att en fråga är lika med ett råd? Är du säker på att du ska göra dig till ännu mer allmänt åtlöje än du redan har? Maktmissbrukare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Jag förstår dock inte meningen med en sådan tråd. Den riktar in sig på personer som hänger i tråden och som bevakar den. När jag vill ha hjälp så vill jag ha hjälp av så många som möjligt, så fort som möjligt

Kacki:

Det får man inte av en klistrad tråd där det bara står vem som har skrivit det senaste inlägget

Håller med dig på den punkten!


   
SvaraCitera

Aldrig förståt på den klistarde tråden med hårvara. Vem orkar att läsa igenom den O_o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Du menar alltså att en fråga är lika med ett råd?

En fråga är väl efterfrågan om råd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilket jävla as [mad]


   
SvaraCitera