Aviseringar
Rensa alla

Armhävningar


Ämnesstartare

rogernw:

Jovisst. Men tränar du på gym får du tillgång till mage, rygg, speciella muskelområden, ben, lår, osv osv

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:
Tja ska försöka bli biff till sommaren jag för 20 st  armhävningar 7ggr/Veckan räcker det eller måste  jag göra sitt up hemma med ? eller måste jag gå på gym som bara kosta pengar??

Börja träna hemma, finns massvis med enkla övningar. 

Armhävningar tränar framförallt bröst, + lite armar. Att göra 20 armhävningar en dag i veckan kommer dock i princip inte hjälpa alls. För att bli starkare måste man ta ut sig mer vid samma tillfälle, och istället vila någon dag i mellan. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Kolla in kroppsviktövningar. Armhävningar, burpees, hela hänget.

Men skulle rekommendera att titta efter ett gym.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Börja träna hemma, finns massvis med enkla övningar. 

Armhävningar tränar framförallt bröst, + lite armar. Att göra 20 armhävningar en dag i veckan kommer dock i princip inte hjälpa alls. För att bli starkare måste man ta ut sig mer vid samma tillfälle, och istället vila någon dag i mellan. 

Så jag måste typ börja på gym?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:

Så jag måste typ börja på gym?

Nej. Du kan börja hemma. Sök på övningar för de muskler du vill träna. Gör varje övning några tiotals gånger, vila, upprepa, tills du inte orkar mer. Vänta några dagar tills träningsvärken lagt sig. Gör samma igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns en bra sida om man vill lära sig att göra hundra armhävningar på 8 veckor:

http://www.hundredpushups.com/test.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:  20 st  armhävningar 7ggr/Veckan räcker det?

pfft, 10? Komigen nu 50 st sedan vila en minut och sedan 40 st och så vilar du en minut sedan gör du 30 till och så håller du på så tills du är på noll. Kör en eller två gånger om dagen så blir det bra Tumme upp 


   
SvaraCitera
Turbo

019linnea:  bodybuilders spenderar t.ex 10 år av sitt liv med intensiv träning innan de blir muskelberg.

Tillåt mig att presentera Bostin Loyd!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå till gymmet för i helvete


   
SvaraCitera

Ja, mycket basövningar som armhävningar och situps, knäböj etc. Fixa ett par hantlar, är inte så svårt att punktträna överkroppen med dem, finns enkla övningar att göra:  http://www.bodybuilding.com/exercises/finder/lookup/filter/equipment/id/1/equipment/dumbbell

Se till att träna både biceps och triceps och underarmarna och så... inte bara biceps eller vad man nu känner att man borde börja med...

Pass tre-fyra gånger i veckan kanske om du orkar hålla ångan uppe?

Obs, är inte på något sätt proffs, tränar rätt lätt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars: Tja ska försöka bli biff till sommaren jag för 20 st armhävningar 7ggr/Veckan räcker det eller måste jag göra sitt up hemma med ?

Har ärligt talat noll koll på om man blir biff genom att göra 140 armhävningar i veckan. Får jag ställa en morfråga - vad är det som lockar dig att bli en biff?


   
SvaraCitera
torg1

du måste använda vikter. dvs dra till gymmet.
eller bygg ett hemmagym


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träna inte armarna varje dag för så kmr du bara bryta ner musklerna istället för att göra dem större och träna hela kroppen 
people-who-prove-you-should-never-skip-l


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

torg1:
du måste använda vikter. dvs dra till gymmet.
eller bygg ett hemmagym

hur bygger man ett hemma gym?


   
SvaraCitera
torg1

Danne_cars:

hur bygger man ett hemma gym?

http://gymkompaniet.se/hemmagym


   
SvaraCitera