Aviseringar
Rensa alla

Arvssynd.


Ämnesstartare

k1337oris:

Om jag får cancer men lyckats bota den så förlorar jag något (cancern).

Förlåt om jag påpekar det, men den liknelsen var helt värdelös. Mest för att det inte har ett skit med ämnet att göra, men också för din något konstiga syn på händelseförloppet. Att FÅ tumören är ju förändringen i din liknelse, inte att ta bort den.. ?[confused]

Ska elementen spela samma roll i din liknelse som i det vi diskuterar är kvinnlig rösträtt en cancersvulst, som vi inte förlorar något på att ta bort [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DR_DEO:

Ska elementen spela samma roll i din liknelse som i det vi diskuterar är kvinnlig rösträtt en cancersvulst, som vi inte förlorar något på att ta bort [no-no]

What? Du måste väl ändå förstå att jag argumenterar för kvinnorätt, precis som jag argumenterar för borttagandet av cancer och depression?

DR_DEO:

Att FÅ tumören är ju förändringen i din liknelse, inte att ta bort den.. ?[confused]

Återigen, what? Båda är en förändring. Den första förändringen, som lägger till något, är dålig i det här fallet. Den andra förändringen, när man tar bort cancern, är bra i det här fallet.

Jag har fortfarande inte hört några rationella argument för att behålla exempelvis allvarlig depression. Man behöver kanske inte eliminera alla "dåliga tankar", men man bör definitivt få rätten att kunna kontrollera dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Återigen, what? Båda är en förändring. Den första förändringen, som lägger till något, är dålig i det här fallet. Den andra förändringen, när man tar bort cancern, är bra i det här fallet.

Vad jag försöker poängtera att du i den liknelsen jämställer känslor vid en tumör, en onaturlig förändring i kroppen, vilket det knappast är.. Har du inte hört några rationella argument, kanske du ska läsa igenom mitt tidigare inlägg.
I vilket fall så håller jag faktiskt inte med om att depression är en känsla. Man känner sig nere, värdelös och ser inte riktigt meningen med någonting. Men vilken känsla hänger det på?
vilken känsla är det man ska försöka ta bort för att undvika depression?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DR_DEO:

en tumör, en onaturlig förändring i kroppen

Onaturlig? Senast jag kollade så var cancer extremt vanligt i naturen [rolleyes]

Dessutom, http://en.wikipedia.org/wiki/Appeal_to_nature


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Onaturlig? Senast jag kollade så var cancer extremt vanligt i naturen [rolleyes]

Poängen är att den inte ska vara där, egentligen [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Eh, nej, ett förbjud hade gjort det ännu värre. Människor slutar inte dricka för att man förbjuder något. Tänk i mer än fem sekunder innan du börjar svamla om förbjud.

Hade det?
Okej, ett totalförbud mot att dricka alkohol skulle inte leda så värst långt, men jag tror att ett förbud mot att sälja allt som är starkare än lättöl skulle hjälpa ganska bra. Folk skulle kunna åka utomlands för att köpa alkohol och ta med sig hem, men antalet personer som dricker skulle ändå minska eftersom många inte har råd/ork med en sån resa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maser:

Folk skulle kunna åka utomlands för att köpa alkohol och ta med sig hem, men antalet personer som dricker skulle ändå minska eftersom många inte har råd/ork med en sån resa.

Men snälla, du kan väl inte vara seriös? Det skulle uppkomma en svart marknad omedelbart. Det är väl klart som fan att många inte skulle börja smuggla in alkohol, men däremot hade de flesta köpt alkohol från smugglare. Dessutom hade det inte funnits någon som helst kontroll, så mängden "fulsprit" hade ökat enormt.

DR_DEO:

Poängen är att den inte ska vara där, egentligen [sad]

Men vad är det du försöker säga? Vadå poängen? Tror du att cancer är del i något slags poängsystem [rolleyes]
Jag kan ju lova dig att allvarlig depression är minst lika "fel" som cancer.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera