Aviseringar
Rensa alla

Åsa Romson säger att 9/11-2001 var en olycka!


Smilen
Ämnesstartare

Nu har hon väl gott lite väl långt denna gången, men vad ska man säga, jag är inte förvånad.

Vad säger ni? Har hon gått förlångt denna gången?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22659204.ab

Åsa Romson får återigen hård kritik för sitt ordval. I SVT:s ”Gomorron Sverige” kallade hon terrordåden i USA för ”11 september-olyckorna”.
– Självklart är attackerna mot New York 11 september 2001 en av de största terrorhandlingarna i modern tid, säger hon i Aftonbladet Morgon.


   
Citera

Det var nog bara en felsägning, alla gör misstag.. Vi är bara människor, jösses.. Slappna av för fan.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

S3ON:
Det var nog bara en felsägning, alla gör misstag.. Vi är bara människor, jösses.. Slappna av för fan.

Hon har väl gjort många misstag. :whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5:


   
SvaraCitera

Smilen:

Hon har väl gjort många misstag. :whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5:

ja, men egentligen borde man tänka att de kanske inte är så lätt att va i press med allt man säger o minsta felsägning blir 100 gånger i media o på fb, bara "DU GJORDE FEL!!" tänk själv den pressen? hade du klarar de?


   
SvaraCitera

Smilen:

Hon har väl gjort många misstag. :whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5:

det gör alla, alla blir ej uppmärksammade för det. Offentlig roll eller ej, jag bryr mig inte. 


   
SvaraCitera

Smilen: Har hon gått förlångt denna gången?

Hon gick för långt för länge sedan.

S3ON:
Det var nog bara en felsägning, alla gör misstag.. Vi är bara människor, jösses.. Slappna av för fan.

Vi pratar om människan som tyckte att det värsta med terrorattackerna i Paris var att klimatmötet skulle kunna påverkas, som tror att Auschwitz ligger i medelhavet, som säger sig vurma för miljön, men samtidigt målar båten med förbjuden giftfärg, som hetsar mot vita heterosexuella män i sitt Almedalen-tal etc etc. Det största misstaget var att hon kom in i regeringen från första början.

S3ON: det gör alla, alla blir ej uppmärksammade för det. Offentlig roll eller ej, jag bryr mig inte.

Finns ingen politiker som har skämt ut Sverige lika mycket som Romson har det senaste året. Och om du inte bryr dig så borde du kanske inte ha rösträtt heller.


   
SvaraCitera

Flyttar fokus från sakfrågorna, tråkigt att folk ska bry sig så mycket om det.


   
SvaraCitera

howdoyoudo: om du inte bryr dig så borde du kanske inte ha rösträtt heller.

Mycket glad


   
SvaraCitera

regeringen måste bli förbi dom har avverakat sin chans ut med asen o in med nåt vettigt 


   
SvaraCitera

har sett klippet där hon sa det, och jag kan lätt köpa att hon bara sa det av misstag.. Det var liksom bara nåt i förbifarten hon sa. Hon är ju så korkad så hon är ju den om någon som inte märker när hon sagt något efterblivet. 

(trodde aldrig jag skulle försvara Åsa Romson)

Men ja, vilken vettig människa somhelst hade ju insett vad hon sagt och rättat sig själv. Men nu är det ju Romson vi pratar om, den minst lämpade personen för sitt jobb någonsin.


   
SvaraCitera

Smilen:  :whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5::whoco5:

How did u do that?


   
SvaraCitera

Väldigt orimlig felsägning att haka upp sig på.


   
SvaraCitera

InABox:
Väldigt orimlig felsägning att haka upp sig på.

Hade du sagt samma sak om Jimmie Åkesson kallat Utöya-massakern för en olycka?


   
SvaraCitera

howdoyoudo:

Hade du sagt samma sak om Jimmie Åkesson kallat Utöya-massakern för en olycka?

Så länge det är ett genuint fel så tycker jag inte att man bör haka upp sig på det


   
SvaraCitera

howdoyoudo: Hade du sagt samma sak om Jimmie Åkesson kallat Utöya-massakern för en olycka?

Ja.


   
SvaraCitera