Aviseringar
Rensa alla

asbergers syndrom och adhd vad ska man göra..


Ämnesstartare

Du skulle bara veta hur det är att leva med ADHD/ADD när man ska försöka studera. ADHD/ADD är ju great annars om man lever ett vanligt liv.

kreep:

fan mår skitdåligt jag har asberger och adhd

Varför mår du dåligt av asberger och adhd? Ska du klaga så borde du komma med vilka svårigheter det är som gör att du mår dåligt. Annars får man uppfattningen av att du mår dåligt bara för att du har blivit diagnostiserad att ha något utan att veta vad det är för något.

Dhagor:

ADHD kan man iaf medicinera.

Problemet är bara att det är brutala kötider för att ens få diagnosen. Inte minst så är det väl en väldans massa tester som måste genomföras innan de vågar skriva ut droger till en.

Bajen Hardcore:

Tveksamt va? Han har ju asperger och adhd, inget man blir av med.

Chokladhesten menade nog att TS skulle sluta med att skära sig, försöka ta självmord och faktiskt sova.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns en hel del som klarar av att leva med det, sen beror det ju på hur stark diagnos man har också... Jag hade en kompis som hade tourette, asperger och add. Han klarade sig och levde ett någorlunda hyfsat liv. Det beror nog mycket på vad man gör det till. Du kanske kan få någon hjälp med sömnproblemen? Det behöver inte vara medicin, för vissa fungerar naturläkemedel minst lika bra... Gör det bästa av situation bara och var försiktig om dig! [smile]


   
SvaraCitera

kreep:

det är inte så jävla lätt.. typ om du hade aids och rabies då kan du ju inte bara ta bort dom ju eller..

Min bror har asperger. Så jag vet en del om detta, så du inte totalt dissar vad jag säger.

Någon som bryr sig om dig, till exempel en familjemedlem eller bra vän. Du måste ha en sådan person som kan hjälpa dig ur allt detta med att må dåligt, och eftersom du har asperger kanske hjälpa dig med saker som kan verka förvirrande för icke-"normies".

Det går absolut att ha ett normalt liv, med normalt jobb, normalt hus etc. fast du har Asperger. Men du måste börja jobba med att du mår dåligt först.

Normies (neurologiskt sett normala människor) vet jag är sjukt förvirrande ibland, till exempel säger en sak och gör en annan. Eller inte säger något och förväntar sig att alla ska förstå ändå. Det är egentligen helt idiotiskt? Men du kan träna upp förmågan att "genomskåda" normies. Jag vet inte hur stark asperger du har, men min bror (som jag utgår ifrån i hela texten) har blivit väldigt bra på att förstå normies. Dom flesta han träffar märker inte ens att det är något speciellt med han. [y]

All I'm saying is:
Om du tar tag i det så har du en bra chans att spöa skiten ur dina diagnoser.


   
SvaraCitera

kreep:

jag vet inte om jag pallar leva med adhd och asberger i hela mitt liv.. snälla svara

ADHD och Asperger är inget som går över, det vet du säkert, men det är lika viktigt att veta att det är något man kan lära sig att leva med. Du kommer att hitta strategier för att klara av olika svårigheter i livet.

Det jag tänker på när jag läser ditt inlägg är att ADHD och AS är det som gör dig ledsen, det som är illa är att du mår så dåligt att du vill skada dig själv.

Finns det någon i din närhet som du litar på och kan prata med?


   
SvaraCitera

har hört att tjack hjälper mot adhd iaf


   
SvaraCitera

LineS:

har hört att tjack hjälper mot adhd iaf

amfetamin i väldigt låga doser. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LineS:

har hört att tjack hjälper mot adhd iaf

Indeed. Fast det är inte direkt knarkardoser man tar. Utan det är oftast kapslar som utsöndrar en liten dos under en längre period.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera