Aviseringar
Rensa alla

Asiaters IQ


spaceFlea:

[Moget [y]]

Så där ja, nu har jag ramat in ditt inlägg.


   
SvaraCitera

Czar:

Så där ja, nu har jag ramat in ditt inlägg.

Seriøst, vrf bli så sur før ingenting? ;s


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Seriøst, vrf bli så sur før ingenting? ;s

Sur? Jag förklarade bara att jag har ramat in ditt inlägg.


   
SvaraCitera

Czar:

Sur? Jag förklarade bara att jag har ramat in ditt inlägg.

Tragiskt


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Tragiskt

Nu förstår jag inte, vad menar du? Vad är tragiskt? Förklara, reflektera och ge exempel.


   
SvaraCitera

Czar:

Nu förstår jag inte, vad menar du? Vad är tragiskt?

Vill du bråka så skriv i pm. Ngt du tydligen gillar :S


   
SvaraCitera

Horstat:

Konstigt att de var underlägsna rent teknologiskt under 1940-talet då. Så hög IQ, och allt de fick fram var Kamikazeplan!

underlägsna var de inte. Japanernas standardflyg var ju klasser bättre än amerikanernas. Det handlade om att de inte hade tillräckligt med folk för att flyga dem så de tog random personer satte dem i planen.


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Vill du bråka så skriv i pm. Ngt du tydligen gillar :S

Vem är du och varför citerar du mig?


   
SvaraCitera

Anticimex:

Men det är generella skillnader vi kollar på.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Varför?

För läkarvetenskapen är det uppenbart, för min egen del är det kunskapstörst.


   
SvaraCitera

Anticimex:

Så diskutera, hur ligger det till med asiaters IQ?

Ja.. vilka asiater syftar du på nu? är det araber/turkar, är det indierna, eller är det sydostasiaterna i form av kina,korea, och japan? Alla är asiater men det är ju uppenbart att det skiljer sig mycket mellan dom

indierna är driftiga, det ligger i deras kultur, mahatma ghandi hade ju mottot - Lär som att du ska leva för evigt, Lev som om du skulle dö imorgon.

Sydostasiaterna har väl en stark kultur dom med på sina håll med att man ska vara driftig och lära sig, kunskapsivrare.
Sedan är det väl en väldigt stor konkurrens bland många yrken, i exempelvis japan.


   
SvaraCitera

Sming:

araberna är inte dugliga till något.

Tihi, jag håller med 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att asiaters prestationer i skolan osv har mycket att göra med sättet de undervisas på. Mer "gör som jag säger och håll käft" från läraren, än det är här i Sverige exempelvis.


   
SvaraCitera

Intelligens har väl o göra med både miljö och genetik? Jag tror att många asiater är smarta är pga deras kultur, typ länder som Kina och Japan är de väldigt viktigt att utbilda sig o sånt, jag tror att de är miljön som gör att de sticker ut lite, och sen har de lite med genetik, man ärver typ sina föräldrars intelligens. Min teori.


   
SvaraCitera

nej, jag tror inte dom är smartare, dom bara ser smartare ut i sina nördglasögon.


   
SvaraCitera