Aviseringar
Rensa alla

Åsikter om abort


Ämnesstartare

Tar upp detta då det kan vara aktuellt iom det senaste där det framgick ett det gjorts en abort i vecka 30. 
Så vad är era åsikter om aborter?

https://www.svd.se/gjorde-abort-i-vecka-30-helt-oforklarligt


   
Citera

Jag förstår faktiskt inte alls hur en läkares misstag är relevant för """åsikter""" kring människors rättigheter. 


   
SvaraCitera

Bara kristna tokstollar och annat pack som är emot abort. Barn kräver mycket kärlek och omhändertagande. Ett oönskat barn kommer med största sannolikhet inte att få det lätt i livet och löper därmed större risk att exempelvis bli kriminell, kan man då förhindra att oönskade barn föds så besparar man både barnen, föräldrarna och samhället i stort en rad problem.

Jag ser det lite som eugenik, abort är nödvändigt för att hålla destruktiva element i samhället på en hanterbar nivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

USS Liberty:
Bara kristna tokstollar och annat pack som är emot abort. Barn kräver mycket kärlek och omhändertagande. Ett oönskat barn kommer med största sannolikhet inte att få det lätt i livet och löper därmed större risk att exempelvis bli kriminell, kan man då förhindra att oönskade barn föds så besparar man både barnen, föräldrarna och samhället i stort en rad problem.

Jag ser det lite som eugenik, abort är nödvändigt för att hålla destruktiva element i samhället på en hanterbar nivå.

Håller inte helt med men mycket väl skrivet och formulerat!


   
SvaraCitera

Abort är alltid rätt 


   
SvaraCitera

Tycker det är riktigt bra


   
SvaraCitera

USS Liberty:
Bara kristna tokstollar och annat pack som är emot abort. Barn kräver mycket kärlek och omhändertagande. Ett oönskat barn kommer med största sannolikhet inte att få det lätt i livet och löper därmed större risk att exempelvis bli kriminell, kan man då förhindra att oönskade barn föds så besparar man både barnen, föräldrarna och samhället i stort en rad problem.

Jag ser det lite som eugenik, abort är nödvändigt för att hålla destruktiva element i samhället på en hanterbar nivå.

du har fel


   
SvaraCitera

Inte Jung:
Abort är alltid rätt 

hur kan mord alltid vara rätt?


   
SvaraCitera

glowing:

hur kan mord alltid vara rätt?

Jag pratar om abort, inte mord


   
SvaraCitera

Inte Jung:

Jag pratar om abort, inte mord

så det är inte människor? hur definerar du en människa


   
SvaraCitera

glowing: så det är inte människor? hur definerar du en människa

En människa är en levande varelse med någon mån av självmedvetenhet, det vill säga att den vet att den existerar och även är medveten om världen runtomkring den till den mån att den kan interagera med den.

Men jag orkar inte debattera med stollar som redan har begagnat sig med konstruerad moral.


   
SvaraCitera

Inte Jung:

En människa är en levande varelse med någon mån av självmedvetenhet, det vill säga att den vet att den existerar och även är medveten om världen runtomkring den till den mån att den kan interagera med den.

Men jag orkar inte debattera med stollar som redan har begagnat sig med konstruerad moral.

människor i koma har ej självmedvetande och kan ej integrera med världen runtomkring? eller


   
SvaraCitera

Inte Jung:

En människa är en levande varelse med någon mån av självmedvetenhet, det vill säga att den vet att den existerar och även är medveten om världen runtomkring den till den mån att den kan interagera med den.

Men jag orkar inte debattera med stollar som redan har begagnat sig med konstruerad moral.

och vad menar du med konstruerad moral?


   
SvaraCitera

glowing: människor i koma har ej självmedvetande och kan ej integrera med världen runtomkring? eller

Den logiska positivismen misslyckades brutalt i sina försök att hitta en generalisering som fungerar i precis alla lägen.

glowing: och vad menar du med konstruerad moral?

Tekniskt sett så är all moral konstruerad. Borde ha sagt något i stil med "vanföreställningar"


   
SvaraCitera

Inte Jung:

Den logiska positivismen misslyckades brutalt i sina försök att hitta en generalisering som fungerar i precis alla lägen.

Tekniskt sett så är all moral konstruerad. Borde ha sagt något i stil med "vanföreställningar"

Okej? att säga att du inte vet vad en människa är var ju inte direkt något som ledde argumentet framåt. Om du vill ändra din åsikt om abort titta på stevencrowder på youtube om pro-life jag håller inte helt med han men det han säger är relevant


   
SvaraCitera