Aviseringar
Rensa alla

Åsikter om abort


stoner:

Min motfråga blir i så fall - är barn handelsvaror? Varför kostar ett adoptivbarn från övriga världen dryga 100.000 kronor? Vill du även förbjuda adoption? Vad ska världen i så fall göra med alla dessa barn?

Jag ifrågasätter inte att en graviditet både kan vara fysiskt och psykiskt påfrestande men som du skrev i ditt tidigare inlägg...

Så frågan blir då vad som smärtar kvinnan mest - en plågsam abort ELLER att föda fram barnet och adoptera bort det?

en fullgången graviditet påverkar kroppen för alltid, så en plågsam abort är alltså minst eländigt. poängen med att förklara för dig att det gör ont är för att du förhoppningsvis ska förstå att det inte är något som används som preventivmedel. jag tycker inte att barn ska användas som handelsvaror heller, men nu propagerade du ju för att kvinnor ska genomgå den slitsamma process ISTÄLLET för abort.


   
SvaraCitera

glowing:

definera en människa då, ingen har gjort det innan dej som inte skulle räkna barn i magen som människor, om vi inte skulle tillåta abort till dem absolut sista stadierna kommer vi ej kunna dra en linje på
hur vi definerar oss människor. ditt argument att bara för att jag är en vit man så räknas inte min åsikt på abort är helt befängt

öh sa inget om din hudfärg men nä, tycker inte att du som inte kan bära ett barn i din kropp och påverkas av graviditet för all framtid ska sitta och kalla det mord när du inte har en aning om vad det innebär. 


   
SvaraCitera

wineing:

öh sa inget om din hudfärg men nä, tycker inte att du som inte kan bära ett barn i din kropp och påverkas av graviditet för all framtid ska sitta och kalla det mord när du inte har en aning om vad det innebär. 

vad gaggar du om jag har gett dej alla chanser i världen att förklara hur det inte är mord men du verkar ju inte kunna. och jag tycker du har fel att bara för jag är en man räknas inte min åsikt på abort det är helt absurt hur du ens kan tänka så, det skulle inte förvåna mej om du vore en feminist


   
SvaraCitera

glowing: vad gaggar du om jag har gett dej alla chanser i världen att förklara hur det inte är mord men du verkar ju inte kunna.

abort är inte mord. en kvinna som gör abort är inte en mördare. 

glowing: bara för jag är en man räknas inte min åsikt på abort det är helt absurt hur du ens kan tänka så

hur fan är det absurt? du sitter och moralpredikar om kvinnors sexualitet och kroppar när du inte har en aning om vad det innebär att bära ett barn. tycker inte kvinnor som är emot abort är rimliga heller men de har åtminstone ofta koll på vad det innebär att åtminstone kunna bära ett barn.

glowing: det skulle inte förvåna mej om du vore en feminist

du är inte särskilt bra på det här grappen


   
SvaraCitera

wineing:

abort är inte mord. en kvinna som gör abort är inte en mördare. 

hur fan är det absurt? du sitter och moralpredikar om kvinnors sexualitet och kroppar när du inte har en aning om vad det innebär att bära ett barn. tycker inte kvinnor som är emot abort är rimliga heller men de har åtminstone ofta koll på vad det innebär att åtminstone kunna bära ett barn.

du är inte särskilt bra på det här grappen

du säger att det inte är mord men du definerar inte. är du trögfattad eller?  jag vet vad det innebär att ha ett barn wtf du bara gaggar om att min åsikt inte räknas istället på att faktiskt argumentera och därför gjorde jag assumptionen att du är feminist. ingen statistik ingen data utan bara radikala åsikter och skit-snack


   
SvaraCitera

glowing:

du säger att det inte är mord men du definerar inte. är du trögfattad eller?  jag vet vad det innebär att ha ett barn wtf du bara gaggar om att min åsikt inte räknas istället på att faktiskt argumentera och därför gjorde jag assumptionen att du är feminist. ingen statistik ingen data utan bara radikala åsikter och skit-snack

men du vet inte hur det känns att vara gravid, hur det påverkar en för alltid och vad det innebär att göra abort. jag fattar hur någon kan tänka sig att abort är mord, det är inte en fråga som kommer lösas på att definiera både abort och mord, men att abortera ett foster är helt enkelt inte mord som vi definierar mord idag - det hoppas jag du ändå är medveten om. 

lol att vara för fri och legal abort är inte en radikal åsikt. det är du som är radikal i den här frågan. 


   
SvaraCitera

wineing:

men du vet inte hur det känns att vara gravid, hur det påverkar en för alltid och vad det innebär att göra abort. jag fattar hur någon kan tänka sig att abort är mord, det är inte en fråga som kommer lösas på att definiera både abort och mord, men att abortera ett foster är helt enkelt inte mord som vi definierar mord idag - det hoppas jag du ändå är medveten om. 

lol att vara för fri och legal abort är inte en radikal åsikt. det är du som är radikal i den här frågan. 

du vet inte ens min position i abort frågan och jo, det är mord... bara för att du säger och inte vill att det ska vara mord betyder inte att det blir sant när vi räknar foster som människor vi ser att dem lever och medvetet tar deras liv är det mord och det är slutsatsen en rimlig person kommer fram till om man arbetar utifrån hur vi kan definera människor vilket du ej kunde göra på ett fungerande sätt


   
SvaraCitera
shuna


   
SvaraCitera

glowing:

du vet inte ens min position i abort frågan och jo, det är mord... bara för att du säger och inte vill att det ska vara mord betyder inte att det blir sant när vi räknar foster som människor vi ser att dem lever och medvetet tar deras liv är det mord och det är slutsatsen en rimlig person kommer fram till om man arbetar utifrån hur vi kan definera människor vilket du ej kunde göra på ett fungerande sätt

din position är ju mer än tydlig?

jag definierade människor som individer som kan klara sig utan en annan människas kropp. gjorde det mer än en gång. om du tror att du vinner ett argument för att du inte orkar läsa vad den du talar med skriver så tror du fel. 


   
SvaraCitera

Hej!
Vi är tre gymnasieungdomar som ska skriva en samhällsvetenskaplig rapport om abort i Sa1a2. Era svar kommer sammanställas och sen ska vi diskutera hur ungdomar förhåller sig kring frågan. Klicka på länken nedan och svara på 9 frågor om abort för att hjälpa oss med rapporten. Svaren är självklart helt anonyma!


   
SvaraCitera