Aviseringar
Rensa alla

Åsikter om frivillig oskuld


Ämnesstartare

Snälla läs, behöver åsikter.
Jag är en 17 årig tjej som är frivilligt oskuld.
Första gången jag hade kunnat ha sex var när jag var 15 år, jag valde dock att vänta och vara säker på honom eftersom att han hade sina rykten och jag ville inte bli lämnad efteråt eftersom att jag gillade honom väldigt mycket. Han lämnade mig för att det gick för sakta så jag blev lättad att vi aldrig låg.
Nästa gång jag träffade en kille var när jag var 16, då var det väääldigt nära att vi låg, jag har alltid varit sexuell av mig så det har inte varit några problem med att jag inte varit redo. Men i den stunden kände jag bara att detta inte var en bra idé eftersom att det var första gången jag träffade honom och han gick på min skola som är väldigt liten (visste även hur hans kompisar betedde sig) så jag ville inte riskera allt snack som hade kunnat uppstå, (ni vet hur folk i den åldern snackar om folk)
så jag väntade där med och det var också tur för han var bara ute efter ligg.

Så anledningarna nu till att jag valt att fortsätta vara oskuld är för att jag inte velat ligga första gången jag träffar någon. Har blivit riktigt sårad innan och varit osäker på killar och allt sånt. Är inte den tjejen heller som vill ligga bara för att ligga när man är stupfull på en fest utan jag vill känna mig i alla fall lite trygg med personen och tycka om honom, och eftersom att jag känner mig lite osäker på min kropp och är rädd för att bli sårad så är det ännu viktigare.
Men saken är då den att många inte förstår mig, flera förstår mig men vissa fattar det bara inte, dom tänker att det bara är till att ligga och dom är fett pressande, men det hade jag kunnat göra om jag ville så det är inte det att jag inte kunnat få ligg men dom fattar inte, tycker ni att jag är konstig? Behöver era svar, tack på förhand<3


   
Citera

såklart e du inte konstig, hade ärligt talat gjort samma sak om jag var du. Man vill ju ligga för att man känner typ, this is the moment, och det kommer hända dig en dag. Då menar jag inte "omg this is the moment för det finns en kille i rummet" utan du kommer fatta när det händer:)
by the way så ska man aldrig stressa upp sig av sånt hära, det kommer naturligt:)


   
SvaraCitera

Du är absolut inte konstig det är normalt att vänta som kristna (troende) som väntar efter bröllopet för att ha samlag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte konstigt alls, känner exakt likadant... ksk för att ingen vill ha sex med mej meeen ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonymtliv1:
såklart e du inte konstig, hade ärligt talat gjort samma sak om jag var du. Man vill ju ligga för att man känner typ, this is the moment, och det kommer hända dig en dag. Då menar jag inte "omg this is the moment för det finns en kille i rummet" utan du kommer fatta när det händer:)
by the way så ska man aldrig stressa upp sig av sånt hära,

Skåneärbäst:
Du är absolut inte konstig det är normalt att vänta som kristna (troende) som väntar efter bröllopet för att ha samlag

Bananlåda:
Inte konstigt alls, känner exakt likadant... ksk för att ingen vill ha sex med mej meeen ja

svarar er alla nu på samma, men det känns skönt att höra, vet egentligen att det inte är konstigt för jag tycker själv inte det om andra men när alla andra håller på och fråga och undrar varför jag inte tagit tillfället i akt när jag haft chansen så blir det jättestressande. Vet att man ska skita i alla andra men ja, tack för svaren i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte alls konstigt juParty


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså det här gjorde ont att läsa. vet inte om jag har synfel eller något.


   
SvaraCitera

ella391:
Snälla läs, behöver åsikter.
Jag är en 17 årig tjej som är frivilligt oskuld.
Första gången jag hade kunnat ha sex var när jag var 15 år, jag valde dock att vänta och vara säker på honom eftersom att han hade sina rykten och jag ville inte bli lämnad efteråt eftersom att jag gillade honom väldigt mycket. Han lämnade mig för att det gick för sakta så jag blev lättad att vi aldrig låg.
Nästa gång jag träffade en kille var när jag var 16, då var det väääldigt nära att vi låg, jag har alltid varit sexuell av mig så det har inte varit några problem med att jag inte varit redo. Men i den stunden kände jag bara att detta inte var en bra idé eftersom att det var första gången jag träffade honom och han gick på min skola som är väldigt liten (visste även hur hans kompisar betedde sig) så jag ville inte riskera allt snack som hade kunnat uppstå, (ni vet hur folk i den åldern snackar om folk)
så jag väntade där med och det var också tur för han var bara ute efter ligg.

Så anledningarna nu till att jag valt att fortsätta vara oskuld är för att jag inte velat ligga första gången jag träffar någon. Har blivit riktigt sårad innan och varit osäker på killar och allt sånt. Är inte den tjejen heller som vill ligga bara för att ligga när man är stupfull på en fest utan jag vill känna mig i alla fall lite trygg med personen och tycka om honom, och eftersom att jag känner mig lite osäker på min kropp och är rädd för att bli sårad så är det ännu viktigare.
Men saken är då den att många inte förstår mig, flera förstår mig men vissa fattar det bara inte, dom tänker att det bara är till att ligga och dom är fett pressande, men det hade jag kunnat göra om jag ville så det är inte det att jag inte kunnat få ligg men dom fattar inte, tycker ni att jag är konstig? Behöver era svar, tack på förhand<3

Det är inget fel alls att du inte väljer att ligga för att du inte vill bli lämnad och i någon mån bli utnyttjad (om man vill tolka det så) för att någon kille bara vill ha sex och sen lämna dig eller bara ha fyllesex som itne betyder någonting.
Du ska inte känna dig osäker över din kropp du är fin som du är! Hjärta
Jag är 23år snart och har inte heller haft sex någonsin och jag vill träffa en tjej som jag verkligen tycker om innan jag har sex. Det är inte fel att avstå sex tills dess att man träffar någon som man tycker mycket om och som inte vill lämna en efteråt. Många verkar drivas idag av att man ''måste ha sex'' för annars är man inte cool eller något annat töntigt. Man är coolare om man väljer bort än att ge med sig för grupptryck och andras tramsiga åsikter. Jag vill ha sex men jag vill ju ha sex med en tjej som jag tycker är attraktiv och som jag gillar och att hon gillar mig. Stå på dig. Vill du skriva i PM så finns jag där också, eller så skriver man här! Glad


   
SvaraCitera

Om du inte själv känner att du behöver det så spelar det väl ingen roll, det är inte så att man går runt och frågar om du är oskuld eller inte, det är din grejGlatt skålande


   
SvaraCitera

Det är inte så konstigt, sedan är det mer accepterat i samhället att tjejer är oskulder snarare än killar, pga. könsroller. 


   
SvaraCitera

Jag tycker inte det är konstigt. Så länge du inte tvingar nån att göra nått eller skadar nån annan och viceversa så det inget problem. hela "Att förlora oskulden är det viktigaste i världen" från filmer (T.ex "American pie") är jävligt dumt. 


   
SvaraCitera