Aviseringar
Rensa alla

Åsikter om Michael Moore


Ämnesstartare

Jag behöver era sådana till ett skolprojekt. Big lack of inspiration atm, så berätta för mig hur ni ser på honom och hans filmer (dokumentärer?), framför allt Sicko & Fahrenheit 9/11.

Är han för ensidig? En fet idiot? Ett geni? Är han nödvändig för att få ut sanningen eller upprör han amerikanerna i onödan med sina lögner? Släng ur er allt ni kommer på!


   
Citera

Han är väldigt underhållande. Men att alla (läs: väldigt många) ser honom som "den rätta faktan" är rätt skrämmande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Han är väldigt underhållande.

Ah, tack för åsikt! [smile] Anser du att det ligger någon sanning bakom hans filmer eller är det mest överdrivet och vinklat?


   
SvaraCitera

1111PM:

nser du att det ligger någon sanning bakom hans filmer eller är det mest överdrivet och vinklat?

Eftersom jag själv inte är tillräckligt insatt i hur det egentligen ligger till så kan jag ju givetvis bara välja vad jag ska tro på eller inte. Men det är ju helt klart väldigt vinklat, som alla ställningstagande dokumentärer är. Sen är ju givetvis en hel del sant med.


   
SvaraCitera

Det han säger är liksom bra och viktigt för USA men det finns ju vissa tvivelaktigheter. But still så länge han når ut så. Försöker å inte missa hans filmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Eftersom jag själv inte är tillräckligt insatt i hur det egentligen ligger till så kan jag ju givetvis bara välja vad jag ska tro på eller inte. Men det är ju helt klart väldigt vinklat, som alla ställningstagande dokumentärer är. Sen är ju givetvis en hel del sant med.

Tror du att hans filmer har någon påverkan på människorna i USA? : >


   
SvaraCitera

1111PM:

Tror du att hans filmer har någon påverkan på människorna i USA? : >

Antagligen [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1111PM:

ensidig

1111PM:

fet idiot

1111PM:

onödan

1111PM:

lögner


   
SvaraCitera

gillar tuttar[blush]


   
SvaraCitera

han släpper ju en ny film snart där han förtalar kapitalismen. låter lovande.
jag gillar killen men hans filmer är ju sjuuukt vinklade och ibland tycker jag nästan att han är oförskämd mot de han pratar med.
inte ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I WANT MOAR


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera