Aviseringar
Rensa alla

Åsikter om sig själv?


Ämnesstartare

Jag brukar oftast inte tänka så mycket på vad folk tycker om mig, men ibland är det svårt att låta bli..

har ni någonsin varit med om att man tror att man är på ett visst sätt, alltså man ser sig själv på ett sätt (att man är sig själv och så). Men så är det då vissa (kan kanske kalla dessa personer för fiender/förstörare/) som ser en på ett helt annat sätt, oftast ser dessa personer även tillbaka på händelser som man var delaktig i, och så känner de att de är tvungna att säga HUR de ser på en till andra så att man får reda på det på det sättet!

Jag har varit med om detta så många gånger. Jag ser mig själv som en trevlig tjej och så. Men så råkar jag ständigt ut för kommentarer då och då (som jag får höra på omväg), dessa kommentarer kan vara väldigt skilda. Men det är fan jobbigt till slut när man tror att allt är frid och fröjd och så får man reda på massa elakheter ändå. Jag har inte gjort dessa personer något? Usch!
Har du varit med om detta? Och det handlar inte om att bry sig om vad andra tycker om en, handlar om att folk tydligen har en helt annan bild av en än vad man själv/ens vänner har..

HUR ska man man gå tillväga för att undvika såna här problem?


   
Citera

Finns gott om folk som avskyr mig till synes utan anledning, det bästa är väl att ignorera det


   
SvaraCitera

/care är nog det bästa

bry dig inte om dem helt enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo... men jag har så svårt för det, för varje gång känns det som jag blir mer och mer osäker på mig själv, eller jag blir förvirrad... jag är ju tydligen inte den jag tror att jag är. Men jag undrar varför man känner att man måste säga högt vad man tycker om folk fast dom INTE känner personen?
Jag har fått höra att jag har ett stort bekräftelsebehov nu det senaste. vilket INTE stämmer? Varför dömer folk en, alltså hur kan de känna att de har den makten att bestämma vad man är och inte är?

Jaja... nä ska strunta i det 😛


   
SvaraCitera

Sa ra:

Jag brukar oftast inte tänka så mycket på vad folk tycker om mig

Fast låter som du jämt och ständigt tänker på vad folk tycker om dig.

Sa ra:

har ni någonsin varit med om att man tror att man är på ett visst sätt, alltså man ser sig själv på ett sätt (att man är sig själv och så). Men så är det då vissa (kan kanske kalla dessa personer för fiender/förstörare/) som ser en på ett helt annat sätt,

Men det är väll självklart, finns antagligen inte en enda människa som ser på dig så som du själv ser på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SlitMinSjälITrasor:

Fast låter som du jämt och ständigt tänker på vad folk tycker om dig.

Vad grundar du denna felaktiga slutsats på? [shake]

SlitMinSjälITrasor:

Men det är väll självklart, finns antagligen inte en enda människa som ser på dig så som du själv ser på dig.

haha gud... alltid någon som tror sig veta bättre =) Men; ja du har nog rätt..


   
SvaraCitera

Sa ra:

Vad grundar du denna felaktiga slutsats på?

Skapandet av tråden.

Sa ra:

alltid någon som tror sig veta bättre =)

Eller vet de bättre, men man vill inte öppna ögonen, se hur andra ser på en och hur de uppfattar ens handlande.


   
SvaraCitera

15-16åringar brukar ha för vana att bete sig så. den här tråden påminner mig om hur skönt det är att slippa högstadiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SlitMinSjälITrasor:

Skapandet av tråden.

Du har troligtvis aldrig varit med om problemet jag menar, jag menar inte vad man tror att folk tycker om en. Jag menar att man ständigt råkar ut för kommentarer om en själv, måste det betyda att jag jämt och ständigt bryr mig om dessa kommentarer? Bara för att man skapar en tråd om nånting behöver det ju inte betyda att man jämt tänker på det..

SlitMinSjälITrasor:

Eller vet de bättre, men man vill inte öppna ögonen, se hur andra ser på en och hur de uppfattar ens handlande.

Nu vet jag inte om vi menade samma sak? men okej. Varför ska man bry sig om vad "andra" tycker om ens handlande så länge handlingen inte skadar någon och andra inte har något med handlingen att göra alls?


   
SvaraCitera

Liebestraum:

Finns gott om folk som avskyr mig till synes utan anledning, det bästa är väl att ignorera det

vilka är det som avskyr dig?

(om de öht kan karaktäriseras)


   
SvaraCitera

Sa ra:

Bara för att man skapar en tråd om nånting behöver det ju inte betyda att man jämt tänker på det..

Nej men det betyder att det är så pass viktigt för dig, att du är så osäker att du måste skapa en tråd för att fråga andra.

Sa ra:

Varför ska man bry sig om vad "andra" tycker om ens handlande

Nej jag menar bara att ditt agerande faktiskt gör dig till den personen du är. Hur andra uppfattar dig skapar just dig. Att du sedan inte håller med och har en helt annan åsikt om dig själv är en annan sak.


   
SvaraCitera

Brk g:

vilka är det som avskyr dig?

Mest diverse lokalt WT


   
SvaraCitera

Sa ra:

men jag har så svårt för det, för varje gång känns det som jag blir mer och mer osäker på mig själv, eller jag blir förvirrad... jag är ju tydligen inte den jag tror att jag är. Men jag undrar varför man känner att man måste säga högt vad man tycker om folk fast dom INTE känner personen?

jag har också väldigt svårt med de[shake] det har blivit så att jag har väldigt svårt att vara mig själv nu..eftersom jag inte riktigt vet vem jag är. Jag blir osäker av allt runt omkring mig av alla personer.. t.ex.
så går jag runt och tänker på vad personer tycker om mig.. jag vet inte varför det ha blivit så.. vet inte vart de började.. men de går liksom inte sluta tänka på det. det har liksom blivit en vana att tänka så. och det är väldigt jobbigt.. kanske är mitt eget fel. men jag vill inte ha det så. jag vet inte vad man kan göra.. det kanske går över med tiden då man börjar bli lite äldre, eller så bör man gå o prata med någon som kan lyssna och förstå..


   
SvaraCitera

Sa ra:

Jag brukar oftast inte tänka så mycket på vad folk tycker om mig, men ibland är det svårt att låta bli..

Majoriteten av alla trådar du skapat på detta forum handlar om det. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SlitMinSjälITrasor:

Nej men det betyder att det är så pass viktigt för dig, att du är så osäker att du måste skapa en tråd för att fråga andra.

Varför svara du och tog dig tid att bry dig om jag är så osäker då? [tired]

SlitMinSjälITrasor:

dig. Att du sedan inte håller med och har en helt annan åsikt om dig själv är en annan sak.

alltså.. tror inte det spelar någon roll vad jag tycker om mig själv, utan de flesta har negativa tankar om mig ändå får jag reda på. Förutom de som jag verkligen bryr mig om och som bryr mig om mig.. och förutom nya personer man blir "bekant" med, men de kanske tycker illa om mig med. Det gör dom säkert hehe. Men ja, jag är ganska van vid detta så...


   
SvaraCitera