Aviseringar
Rensa alla

Åsiktspolitiskt avtändande...?


Ämnesstartare

Ja ni... Jag kom inte på en bättre rubrik.

Det har hänt många gånger jag tittat på TV där ungdomsrörelser som ungdomspartier är och debatterar och så ser man bland dem.... En snygg tjej.... Å vilken besvikelse när det står typ "Amanda Henriksson styrelseledamot i Moderata ungdomsförbundet".
Flera gånger har även på mitt gymnasium varit folk med en monter eller bara ett bokbord försökt värva folk till deras förbund. Ack så illa när den snygga tjejen som kom fram till mig och visade sig vara från Liberala ungdomsförbundet.
Dum som jag är lägger jag mina politiska boxningshandskar på hyllan och pratar om någon helt annat för att könsorganet vill annat. Av något mystiskt så tar det stopp! Jag har gjort detta förut, men varför går det inte nu? Jag tror det beror på våra skilda åsikter när det gäller politik. Annars är jag en som älskar att stöta på folk i arbete, speciellt i värvningsarbete.

Är det någon som råkat ut för liknande?


   
Citera

Men guud asså menar du att du verkligen bryr dig om tjejens personlighet?? öööh hallå eller??


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Men guud asså menar du att du verkligen bryr dig om tjejens personlighet?? öööh hallå eller??

Ameh lixxom zluta va zå ozeriöööz typ stfu lixx


   
SvaraCitera

Naturligtvis är idioti avtändande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Politiska åsikter har väl inte så mycket med personlighet att göra? 😛 Det är nästan ofattbart att få höra att Mona Sahlin tillbringar sin lunch med Maud Olofsson typ varannan riksdagstjänst.


   
SvaraCitera

JohnE:

Politiska åsikter har väl inte så mycket med personlighet att göra?

Det har att göra med grundläggande värderingar, och sådant är en rätt stor del av personligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det har att göra med grundläggande värderingar, och sådant är en rätt stor del av personligheten.

Ja det kan nog säkerligen speglas hur man pratar när man inleder en diskussion. Men en vanlig dialog är man väldigt personlig och neutral i värderingar, attityd och sånna saker.

Visst, jag kan peka ut karaktärernas politiska åsikter i serien Andra Avenyn men där visar de verkligen alldeles för mycket känslor och just eftersom det är en serie som bygger på värderingars motsatser. Fast jag känner att jag verkligen kan lägga mina politiska åsikter åt sidan och låta hjärtat avgöra mina handlingar och mitt sätt att vara mig själv.

Men det är sant i det du säger, backar mig i det där. Det måste ju ligga i nåt att våra stora politikers ansikten har en partner inom samma parti.


   
SvaraCitera

Älskar att prata men ungdomsförbundsfolk som är på skolan och komma med helt bisarra, sarkastiska resonemang som jag frågar om skulle passa in i förbundet, oftast säger dem ja. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnE:

Är det någon som råkat ut för liknande?

inte direkt, men jag skulle nog tända mer på en het vänsterpartist än en het moderat 🙂 ja, det skulle jag verkligen.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Naturligtvis är idioti avtändande.

[love]


   
SvaraCitera

Politiskt engagerade människor överhuvudtaget är avtändande


   
SvaraCitera

Följande politiska inriktningar är avtändande (sedan behöver inte det innebära att jag inte tänder på personen ändå) :

Sverigedemokrat
Högerextremist
Socialdemokrat
Vänsterpartist
Vänsterextremist


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera