Aviseringar
Rensa alla

Ask me anything.


Ämnesstartare

amsi: jag tycker att det är sjukt att vilja bli polis. du tycker att media och människor som existerar hackar när det finns bevis på polisens maktmissbruk?

Jag ser inte det sjuka i det då jag inte planerar på att använda övervåld på folk. Men varför stämmer det då? De gånger jag stött på polisen har de varit snälla, hjälpsamma och roliga personer. Visst att det finns idioter men det gör det ofta. Dock tycker jag media hackar väldigt mycket på polisen och det finns nog mycket sanning i det. När galningar med kniv ränner runt på gatan och polisen skjuter den personen i benet skriker folk "övervåld" liksom. Det är bullshit. Jag skaffar mig helst min egen bild av polisen än litar på media och dina "bevis. Du läser la aftonbladet eller nåt skit och nu dömer ut mina yrkesval inför framtiden. 

Pajas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Jag ser inte det sjuka i det då jag inte planerar på att använda övervåld på folk. Men varför stämmer det då? De gånger jag stött på polisen har de varit snälla, hjälpsamma och roliga personer. Visst att det finns idioter men det gör det ofta. Dock tycker jag media hackar väldigt mycket på polisen och det finns nog mycket sanning i det. När galningar med kniv ränner runt på gatan och polisen skjuter den personen i benet skriker folk "övervåld" liksom. Det är bullshit. Jag skaffar mig helst min egen bild av polisen än litar på media och dina "bevis. Du läser la aftonbladet eller nåt skit och nu dömer ut mina yrkesval inför framtiden. 

Pajas.

du får tycka vad du vill, det påverkar inte mig. jag har skaffat mig en egen bild efter mina och bekantas möten med polisen. jag frågar dig varför du vill bli polis eftersom jag tycker att det är konstigt att vilja bli det. det är en frågetråd, och jag frågade dig saker. är jag en pajas för att jag inte håller med dig? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: du får tycka vad du vill, det påverkar inte mig. jag har skaffat mig en egen bild efter mina och bekantas möten med polisen. jag frågar dig varför du vill bli polis eftersom jag tycker att det är konstigt att vilja bli det. det är en frågetråd, och jag frågade dig saker. är jag en pajas för att jag inte håller med dig?

Jag svarade dig ju och du sa "sjukt" alltså tycker du det är sjukt alltså tycker du jag är sjuk. Tyck vad du vill men du dömde mig för att jag svarade. Du kommer med påstående som att alla poliser använder övervåld och har dig. Du behöver inte tycka som mig men du beteende dig helt klart som en pajas. 

Hade väl räckt med att säga "okej" när jag sa att jag ville bli polis och även efter jag förklarade varför istället för "sjukt." Det är en frågetråd och inte en tråd där vi argumenterar huruvida polisen är bra eller dålig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Jag svarade dig ju och du sa "sjukt" alltså tycker du det är sjukt alltså tycker du jag är sjuk. Tyck vad du vill men du dömde mig för att jag svarade. Du kommer med påstående som att alla poliser använder övervåld och har dig. Du behöver inte tycka som mig men du beteende dig helt klart som en pajas. 

Hade väl räckt med att säga "okej" när jag sa att jag ville bli polis och även efter jag förklarade varför istället för "sjukt." Det är en frågetråd och inte en tråd där vi argumenterar huruvida polisen är bra eller dålig. 

nej, du kan inte tolka saker som de inte är. man är inte sina åsikter. jag tycker att det är sjukt att någon vill bli det, men jag tycker inte att man är sjuk bara för det. det skulle vara mycket lättare för dig om du inte antog att jag tycker saker som jag inte tycker, fråga istället, då slipper man missförstånd. du kan inte ta det personligt, eftersom det inte är det. jag undrade ju varför du ville bli polis eftersom det, som sagt, är en frågetråd. du borde inte ha skapat den om du inte ville ha frågor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är skillnad på åsikter och på att döma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: nej, du kan inte tolka saker som de inte är. man är inte sina åsikter. jag tycker att det är sjukt att någon vill bli det, men jag tycker inte att man är sjuk bara för det. det skulle vara mycket lättare för dig om du inte antog att jag tycker saker som jag inte tycker, fråga istället, då slipper man missförstånd. du kan inte ta det personligt, eftersom det inte är det. jag undrade ju varför du ville bli polis eftersom det, som sagt, är en frågetråd. du borde inte ha skapat den om du inte ville ha frågor.

Alltså jag orkar inte diskutera, det är en oseriös frågetråd och du babblar på. Jag fattar inte hur nån kan tycka att det är sjukt att bli det och du antar ju också bara grejer. 

amsi: vad tycker du om det överdrivna våldet polisen använder?

Är liksom inte det att anta? Du hycklar ju bara en massa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Alltså jag orkar inte diskutera, det är en oseriös frågetråd och du babblar på. Jag fattar inte hur nån kan tycka att det är sjukt att bli det och du antar ju också bara grejer. 
Är liksom inte det att anta? Du hycklar ju bara en massa. 

hur skulle jag veta att den var oseriös? du kan alltid välja att inte svara istället för att gå till attack. jag frågade om din åsikt om ren fakta. strunt samma. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: hur skulle jag veta att den var oseriös? du kan alltid välja att inte svara istället för att gå till attack. jag frågade om din åsikt om ren fakta. strunt samma.

Jag svarade ju. Jag svarar och du säger sjukt och kommer med propaganda. Se det ur min synvinkel och du förstår att jag ser det som du attackerar mig och min yrkesroll. Sen påstår du att det är fakta att polisen använder övervåld, baserat på vadå? Ja strunt samma verkligen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Jag svarade ju. Jag svarar och du säger sjukt och kommer med propaganda. Se det ur min synvinkel och du förstår att jag ser det som du attackerar mig och min yrkesroll. Sen påstår du att det är fakta att polisen använder övervåld, baserat på vadå? Ja strunt samma verkligen. 

du väljer att ta det personligt. jag ska se det ur din synvinkel, men du ser det inte ur min. om någon sa till mig att alla som ska bli förskollärare är dumma i huvudet skulle jag inte bry mig öht. varför låter du andras åsikter göra dig upprörd? min åsikt påverkar inte ditt val. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle du kunna komma och städa undan alla flyttkartonger och sedan dammsuga alla rum, om vi bjuder på mat efteråt? kött, pommes o bea. är det en deal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: du väljer att ta det personligt. jag ska se det ur din synvinkel, men du ser det inte ur min. om någon sa till mig att alla som ska bli förskollärare är dumma i huvudet skulle jag inte bry mig öht. varför låter du andras åsikter göra dig upprörd? min åsikt påverkar inte ditt val.

Ja jag tar det personligt eftersom du dömer ut mitt potentiella framtida yrke. Jag tycker det är ett ruttet beteende. Nej men det är ju annorlunda. Hade du sagt det till mig skulle jag inte brytt mig, jag skulle tänkt och kanske sagt att du har fel. Men nu snackade vi ju det JAG vill bli och du tycker det är sjukt och du dömer ut hela yrket och jag ville påpeka att du har fel och beter dig som en pajas. Det är allt.

ehd: skulle du kunna komma och städa undan alla flyttkartonger och sedan dammsuga alla rum, om vi bjuder på mat efteråt? kött, pommes o bea. är det en deal?

Jag är väldigt hungrig så det låter inte som en sån dum dela. Är det mycket jobb?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Ja jag tar det personligt eftersom du dömer ut mitt potentiella framtida yrke. Jag tycker det är ett ruttet beteende. Nej men det är ju annorlunda. Hade du sagt det till mig skulle jag inte brytt mig, jag skulle tänkt och kanske sagt att du har fel. Men nu snackade vi ju det JAG vill bli och du tycker det är sjukt och du dömer ut hela yrket och jag ville påpeka att du har fel och beter dig som en pajas. Det är allt.

Jag är väldigt hungrig så det låter inte som en sån dum dela. Är det mycket jobb?

det kommer alltid att finnas folk som ogillar saker. om jag inte gillar katter och du har en katt, dömer jag ut dig då? du lyssnar inte på vad jag säger och går till personangrepp. har förklarat hur jag menar flertalet gånger men du väljer att sätta dig själv i en offerroll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Ja jag tar det personligt eftersom du dömer ut mitt potentiella framtida yrke. Jag tycker det är ett ruttet beteende. Nej men det är ju annorlunda. Hade du sagt det till mig skulle jag inte brytt mig, jag skulle tänkt och kanske sagt att du har fel. Men nu snackade vi ju det JAG vill bli och du tycker det är sjukt och du dömer ut hela yrket och jag ville påpeka att du har fel och beter dig som en pajas. Det är allt.

Jag är väldigt hungrig så det låter inte som en sån dum dela. Är det mycket jobb?

2 rum, hall, toa, kök o badrum som ska dammsugas
lådorna är tomma och ska bara fraktas ut från köket till förrådet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: det kommer alltid att finnas folk som ogillar saker. om jag inte gillar katter och du har en katt, dömer jag ut dig då? du lyssnar inte på vad jag säger och går till personangrepp. har förklarat hur jag menar flertalet gånger men du väljer att sätta dig själv i en offerroll.

Jag vet men du attackerade hela polisyrket och påstår att ALLA använder övervåld. Du kommer med falska påståenden och sånt stör jag mig på. Nej men säger du att det är sjukt att gilla katter och att katter är sjuka så dömer du visst ut mig eftersom du inte förstår hur nån kan vilja ha nåt så sjukt som en katt. Klart att folk Du attackerade mig först vilket gör mig till offret. Jag lyssnar nog inte helt på dig men du lyssnar knappast fullt ut på mig heller. Kan vi sluta diskutera nu? Vi kommer knappast komma till nån lösning angående detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: det kommer alltid att finnas folk som ogillar saker. om jag inte gillar katter och du har en katt, dömer jag ut dig då? du lyssnar inte på vad jag säger och går till personangrepp. har förklarat hur jag menar flertalet gånger men du väljer att sätta dig själv i en offerroll.

Jag vet men du attackerade hela polisyrket och påstår att ALLA använder övervåld. Du kommer med falska påståenden och sånt stör jag mig på. Nej men säger du att det är sjukt att gilla katter och att katter är sjuka så dömer du visst ut mig eftersom du inte förstår hur nån kan vilja ha nåt så sjukt som en katt. Klart att folk Du attackerade mig först vilket gör mig till offret. Jag lyssnar nog inte helt på dig men du lyssnar knappast fullt ut på mig heller. Kan vi sluta diskutera nu? Vi kommer knappast komma till nån lösning angående detta.


   
SvaraCitera