Aviseringar
Rensa alla

Aspbergers syndrom


Ämnesstartare

hej, är en grabb på 15 år som på sista tiden har blivit rädd och orolig. jag har ett ´´enda´´ intresse jag fta utövar. tänker inte säga vad här men. och har på senare tid hört att det kan ber på att jag har aspbergers syndrom.
vilket jag skulle bli väldigt deprimerad om jag hade... Jag upplever mig själv inte som avvikande i samhället och är ganska normalt social. däremot har jag som ett annat symptom säger och det är att jag ofta uppfattar vissa saker bokstavligt..
någon här på forumet som har denna diagnos och kan hjälpa mig? åsikter kring detta och vad tror ni?


   
Citera

Du runkar, det är de du utövar?

Du kommer vara grym på något. Hoppas något häftigt, som hmm... bygga snögubbar eller något.


   
SvaraCitera

kebu12:

här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mackan_1995:

åsikter kring detta och vad tror ni?

Du borde utreda via psykolog och sjukvården. Det är såklart möjligt att du har aspbergers, men du kanske bara är deprimerad eller något.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

kebu12: här

va?


   
SvaraCitera

kebu12:

va?

Hjälp stakars pojken. [sad]


   
SvaraCitera

Diagnosen gör dig inte till ett avvikande freak. Så hantera det bra om du får reda på att du har den.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Hjälp stakars pojken. [sad]

Hade han varit tjej så hade jag hjälpt honom, då hade hon haft något jag vill ha i utbyte[confused]


   
SvaraCitera

Min läkare har tydligen funderingar om mig.

Vill man verkligen sätta ett sådant prägel på sig själv när man istället kan undgå det?

Känns inte rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vadå för prägel?


   
SvaraCitera

nja du kan ju gå till en läkare och se vad han tycker 😛


   
SvaraCitera

En diagnos hjälper inte till något om du inte behöver stödinsatser i vardagen, då kan du få hjälp genom LSS. Om du känner att ditt liv fungerar, så kan du skita i vad din eventuella diagnos skulle heta.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

stödinsatser i vardagen

Kanske bör säga att det kan vara saker som att någon kommer till dig varje dag/vecka/liknande och hjälper dig med sånt du ska göra som du har svårt med, du kan få åka på aspiekollo och sånt (träffa andra aspies, för att du ska ingå i ett socialt sammanhang), du kan få taxi när du ska åka någonstans, osv.


   
SvaraCitera

mackan_1995:

jag fta utövar

jag fotar löv, lästa jag detta som xD

mackan_1995:

vilket jag skulle bli väldigt deprimerad om jag hade

Vänta nu! Kan en som har asbergers bli deprimerad? [tard]
Saknar man typ inte känslor då eller har jag sätt för mycket på James Bond? [blush]


   
SvaraCitera

kebu12:

Hade han varit tjej så hade jag hjälpt honom, då hade hon haft något jag vill ha i utbyte

Trodde du var öppen. [mad]


   
SvaraCitera