Aviseringar
Rensa alla

Asperger och andra psykiska sjukdomar


Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Att du söker dig till kyla är inte det jag menar. Har du asperger kan du sitta i typ 30 minusgrader utan att frysa

helt ärligt så låter det som du har lite socialfobi/dåligt självförtroende

Jo det kan ju vara socialfobi, men jag har inte dåligt självförtroende.
annars skulle jag ju inte lägga ut bilder på mig.
du kan inte veta vad jag har precis för du känner mig inte.
det är värre än vad jag skriver, men kan inte förklara.


   
SvaraCitera

Ewwee:

När man inte har asperger eller social fobi, så är det svårt att sätta sig in i andras situationer, men en sak kan jag säga, det är förjävligt.
Jag kan inte leva ett normalt liv, utan jag insolerar mig och håller mig undan.

Nä jag har somsagt ingen koll alls om det:)
Men finns det inga mediciner man kan ta då som gör att man slappnar av mer vid sociala situationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NormaJean:

Nä jag har somsagt ingen koll alls om det:)
Men finns det inga mediciner man kan ta då som gör att man slappnar av mer vid sociala situationer.

Jo det finns medicin, som gör att man blir glad, det heter typ anti deprisiva, min kompis äter den medicinen, men det hjälper henne inte, så har jag en mor som inte vill att jag ska äta medicin, och en far som lider av asperger och har alkohol problem. så jag tror inte jag vill ha medicin.


   
SvaraCitera

Men som vid alla fobier så är ju det enda sättet att möta det man är rädd för. Har själv ormfobi och skulle aldrig kunna gå nära eller ta upp en orm osv. Så jag vet ju hur du känner inför folk men du KAN om du verkligen VILL!! Då går allt bara man försöker, ska försöka ta itu med ormproblemet också bara jag hittar nån som har orm eller i skogen/whatever så jag kan vänja mig.


   
SvaraCitera

Ewwee:

du kan inte veta vad jag har precis för du känner mig inte

Varför skapar du en tråd då? XD


   
SvaraCitera

Har du något specialintresse som du är duktig inom? Brukar man inte ha det när man har aspergers?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knepig:

Har du något specialintresse som du är duktig inom? Brukar man inte ha det när man har aspergers?

jo, jag är duktig inom So, och älskar att skriva, när jag börjat med det så kan jag inte sluta.


   
SvaraCitera

Ewwee:

Jo det finns medicin, som gör att man blir glad, det heter typ anti deprisiva, min kompis äter den medicinen, men det hjälper henne inte, så har jag en mor som inte vill att jag ska äta medicin, och en far som lider av asperger och har alkohol problem. så jag tror inte jag vill ha medicin.

Får du nåt bidrag då, har hört att man kan få det, typ 10 000 eller nåt, var nån härifrån som sa det i alla fall (where are you, help mej;) men det var nåt sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marielle Hagblad:

Varför skapar du en tråd då? XD

jag skapade inte en tråd för att du skulle sitta och rätta mig, och vara dryg.


   
SvaraCitera

Ewwee:

jo, jag är duktig inom So, och älskar att skriva, när jag börjat med det så kan jag inte sluta.

Okej, det är ju en sak som är bra med AS iaf 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NormaJean:

Får du nåt bidrag då, har hört att man kan få det, typ 10 000 eller nåt, var nån härifrån som sa det i alla fall (where are you, help mej;) men det var nåt sånt

bidrag från min pappa eller? förstog inte riktigt


   
SvaraCitera

Ewwee:

Jag sitter i ett eget rum i skolan, kan inte vara bland folk, om nån startar sin moppe blir jag rädd, jag kan inte handla själv m.m

Vad jobbigt =(


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Att du söker dig till kyla är inte det jag menar. Har du asperger kan du sitta i typ 30 minusgrader utan att frysa

Verkar sjukt, vaddå känner dom inte av kylan, bryr dom sig inte eller vad.
Ja fattar ingeting va säjer do[shake]


   
SvaraCitera

Ewwee:

bidrag från min pappa eller? förstog inte riktigt

Vet inte heller riktigt men typ ifrån socialtjänsten tror jag, det borde du ju få medtanke på att såna personer brukar ha svårt att komma ut i arbetslivet och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knepig:

Okej, det är ju en sak som är bra med AS iaf 🙂

Jo, det är klart. har starkt G i so. och IG i alla ämnen som har med klassen att göra, jag sitter i ett eget rum, där det inte finns nån förutom en hjälp lärare.


   
SvaraCitera