Aviseringar
Rensa alla

Associeringsfel, kan inte öppna program


Ämnesstartare

Nu kan jag nästan inte öppna några program alls längre helt plötsligt.
Om jag försöker öppna något program (jag tror de kallas EXE-filer) så får jag felmeddelandet
”Fel!
Den här filen har inte något program associerat för att utföra den här åtgärden. Skapa en associering med hjälp av alternativet Mappalternativ på Kontrollpanelen.”

Så står det när jag försöker öppna alla program utom Internet Explorer, t ex kan jag inte öppna Windows Live Messenger, inte Windows Media Player, inte Wordpad, inte Paint, inte Opera osv för då kommer detta felmeddelande upp.

Efter googlande på problemet har jag har ju då gått in på mappalternativ och skrivit in ”EXE” (På Filtyper=>Nytt=>Avancerat) och sedan valt Application på ”Associerad filtyp”, men det hjälpte inte ändå. Det står ”Följande fil kan inte öppnas: .EXE
Den här filen kan inte öppnas om inte Windows känner till vilket program som skapade filen.”
Då kan jag välja program i en lista, men vilket program ska man välja för att öppna EXE-filer?

Några fler användbara träffar fick jag inte på Google, och Microsofts support har stängt och öppnar inte förrän på måndag.
Hjälp tack.


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera