Aviseringar
Rensa alla

Asteroid påväg.


vincebruh:

Men en asteroid som kommer på nyheterna tror jag möjligtvis inte borde kunna vara en lögn. Man har ju forskat det. Annars hade det aldrig kommit upp på nyheterna.

media och gammal media gör allt för pengar och dom drar vetenskap kortet för att få extra uppmärksamhet och pengar man har ju hört om jordens undergång  och asteroider här och där 99% bullshit enligt mig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eyy nice


   
SvaraCitera
Smilen

Har du någon källa?


   
SvaraCitera

Ja det är sant men chanserna är väldigt låga (1/7000)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd: Ja det är sant men chanserna är väldigt låga (1/7000)

...men risken är väldigt låg... troligen mindre än att pricka in 7 rätt på Lotto dvs 1/6,7 miljoner.  Mycket glad


   
SvaraCitera

stoner:

...men risken är väldigt låg... troligen mindre än att pricka in 7 rätt på Lotto dvs 1/6,7 miljoner.  Mycket glad

Enligt ett flertal trovärdiga källor är inte risken så pass låg, utan som jag sa 1/7000. Om risken skulle vara 1/6,7 miljoner tror jag inte ens att asteroiden skulle nämnas i nyheterna.


   
SvaraCitera
glader

Man får nog tolka det som så att är det totalt ofarligt för mänskligheten så får vi reda på det men är det ett större hot mot mänskligheten så får vi aldrig reda på det. 

https://www.space.com/51-asteroids-formation-discovery-and-exploration.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glader:
Man får nog tolka det som så att är det totalt ofarligt för mänskligheten så får vi reda på det men är det ett större hot mot mänskligheten så får vi aldrig reda på det. 

https://www.space.com/51-asteroids-formation-discovery-and-exploration.html

så du menar att det är totalt ofarligt om det träffar jorden eller va? :S


   
SvaraCitera
glader

vincebruh: så du menar att det är totalt ofarligt om det träffar jorden eller va? :S

För det första består jorden av 70% hav så med största sannolikheten lär den slå ner i havet som det gjorde när dinosaurierna utrotades. Och är den tillräckligt stor för att vara ett hot mot människan/mänskligheten eller livet på jorden så lär vi inte få reda på det för att inte det totala kaoset ska utbryta på jorden.


   
SvaraCitera
glader

Som det står i länken jag lade upp:

Physical characteristics. Asteroids can reach as large as Ceres, which is 940 kilometers across. On the other end of the scale, the smallest asteroid ever studied is the 2 meters space rock 2015 TC25, which was observed when it made a close flyby of Earth in October 2015.

Så sannolikheten att någon stenbumling lär ramla ner på jorden är försumbar.

Meteor på 40 meter kan utplåna Borlänge


   
SvaraCitera