Aviseringar
Rensa alla

Ateist?


Ämnesstartare

Dekadent:

du är alltså säker eller övervägande säker på att ingen form av gud eller skapare existerar?

*Hint* Ateister avsäger allt andligt, inte bara väsendet vidare om det finns en "skapare" eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Agnostiker kanske, eller nej.

Jo, agnostiker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jo, agnostiker.

Jag trodde det var då man var i princip en ateist men kanske bara 99% säker. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Ja, det är därför jag kallar mig själv en ateist

Är inte det jävligt korkat? Hur fan kan du veta? [tard]

farbror gugge:

jag anser att det verkar ytterst osanolikt, ja

Vad verkar sannolikt enligt dig då? att allt bara magiskt exploderade fram från ingenting? Är det sannolikt?

Jonnybravo91:

*Hint* Ateister avsäger allt andligt, inte bara väsendet vidare om det finns en "skapare" eller ej.

Ja, men sånt trivialt skiter jag i.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Jag trodde det var då man var i princip en ateist men kanske bara 99% säker. [zzz]

"Det kanske finns en gud, men jag har inga bevis för eller emot det"

Är typ vad agnostiker säger tror jag.


   
SvaraCitera

Dekadent:

Är inte det jävligt korkat? Hur fan kan du veta? [tard]

Klart jag inte kan veta, men jag tycker att det låter löjligt så jag väljer att inte tro på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Jag trodde det var då man var i princip en ateist men kanske bara 99% säker.

Ateist är man när man inte tror alls, agnostiker är man när man väger mittemellan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Klart jag inte kan veta, men jag tycker att det låter löjligt så jag väljer att inte tro på det.

Vad tycker du låter vettigt då? Att allt bara kom från ingenstans? Allting i universum lyder under lagen orsak och verkan, a.k.a att det finns en logisk anledning till allting, jag finns för att mina päron knullade osv osv. Alltså borde det inte finnas ett universum, men tada! det gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Ja, men sånt trivialt skiter jag i.

Ateist eller? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Vad verkar sannolikt enligt dig då? att allt bara magiskt exploderade fram från ingenting? Är det sannolikt?

du menar hur universum skapades? det finns väldigt många olika teorier och jag är inte så insatt, men jag kan avgöra att den teorin som säger att det skapades genom att en farbror med magiska krafter sa typ "hmm, nu ska jag göra ett universum" och trollade fram ett universum med sina mind powers, är en ganska korkad teori.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Hellre än korkad ateist än en religiös fundamentalist.

Word.


   
SvaraCitera

Dekadent:

Vad tycker du låter vettigt då

Tycker du att det låter vettigt med en osynlig man uppe i himlen med magiska krafter som skapar och dödar allting?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Ateist eller?

Det kanske finns, det vet jag inte. Men jag struntar i det. [crazy]

farbror gugge:

farbror med magiska krafter sa typ "hmm, nu ska jag göra ett universum" och trollade fram ett universum med sina mind powers, är en ganska korkad teori.

Ja. Den är väldigt korkad, dock så har du missuppfattat en stor del av teologin, vem har sagt att "gud" eller vad denne nu ska kallas måste vara som kristendomen säger? Finns oändligt många scenarion om hur denne "gud" kan vara, något vi antagligen aldrig kommer att kunna förstå. Men att helt avvisa chansen att vi är skapad av någon form av skapare ÄR enfaldigt.


   
SvaraCitera

farbror gugge:

farbror med magiska krafter sa typ "hmm, nu ska jag göra ett universum" och trollade fram ett universum med sina mind powers, är en ganska korkad teori.

Du var snabbare än mig.


   
SvaraCitera

Dekadent:

Men att helt avvisa chansen att vi är skapad av någon form av skapare ÄR enfaldigt.

Varför? Jag kommer avvisa det ända tills någon kommer med en teori som låter vettig.


   
SvaraCitera