Aviseringar
Rensa alla

Återanvänder du dina kläder?


Ämnesstartare

Idag berättar second hand-affären Myrorna att unga är bäst på återanvändning. Unga swappar (byter kläder med varandra), skänker och lämnar utrensade kläder till second hand. Hela 40 procent i åldersgruppen 15 till 22 år har gett utsorterade kläder till en vän. 


   
Citera
reben

mm ger bort t mamma elr familj

kläder ingen  vill ha alls går till erikshjälpen lr stadsmissionen


   
SvaraCitera

reben:
mm ger bort t mamma elr familj

kläder ingen  vill ha alls går till erikshjälpen lr stadsmissionen

Det är bra tjejen! 😀 


   
SvaraCitera

Jag har lämnat kläder till röda korset några gånger. 🙂 


   
SvaraCitera

Swappar? Vad är fel med Svenska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Swappar? Vad är fel med Svenska?

Swappar är ju det nya begreppet för att byta kläder 🙂 De har säkert gjort nån tung forskning och sett att fler är villiga att återanvända om de kallar det för swappa istället för byta. School-swaps istället för klädbytardag, låter lite glassigare. Eller kanske inte...


   
SvaraCitera

Lucella:

Swappar är ju det nya begreppet för att byta kläder 🙂 De har säkert gjort nån tung forskning och sett att fler är villiga att återanvända om de kallar det för swappa istället för byta. School-swaps istället för klädbytardag, låter lite glassigare. Eller kanske inte...

LustigtRullar ögonen


   
SvaraCitera

Mina föräldrar gör det.


   
SvaraCitera

Ger dom till mammas kompis son Tumme upp


   
SvaraCitera

Nej, däremot är sisådär hälften av mina kläder min brorsas gamla.


   
SvaraCitera

Vem säger "swappar"? Tardig


   
SvaraCitera
mens
 mens

Lucella: Ja, läm

Brukar sälja kläder jag ej använder och köpa second hand. Brukade ofta få kläder förr pga de flesta vänner var bredare och längre än jag så jag kunde få deras avlagda.


   
SvaraCitera

nä sällan. hade inte ett par nya byxor förän jag var 13-14. det där starka föraktet mot begagnade kläder lever nog kvar.
Ger dock bort gamla kläder och har väl nån tröja här hemma jag använder då och då som någon glömt kvar.


   
SvaraCitera

Återanvänder mina egna, ja. Det vill säga tvättar dem när de är smutsiga. Skänker urväxta kläder till rädda barnen oftast, eller ensamkommande flyktingbarn. Köper ej begagnat själv, tycker det är obehagligt att använda andra människors gamla fysiska ägodelar, det sträcker sig till det mesta med undantag för bostad, hade kunnat köpa en bostad från de som bodde där innan mig. Men hade aldrig köpt den om de som bodde där inte hade klarat av att giva klartecknet pga oväntad död lr dylikt. :// 

Köper en del digitala produkter begagnat, det är inga problem. 


   
SvaraCitera

Lucella: Ja, lämnar in kläder, handlar second hand eller swappar kläder med kompisar14 st

återvinner trasiga kläder också


   
SvaraCitera