Aviseringar
Rensa alla

Återhämtnings Dryck


Ämnesstartare

Haj.
Antar att dom flesta tar en Återhämtnings Dryck efter Träning/Gym.
Då undrar jag... Vilken tycker ni är den bästa Återhämtnings Drycken?
Själv brukar jag dricka Gainomax NÄR JAG HAR RÅD.
Finns det någon liknande som är lite billigare än Gainomax?
Tror inte en jävel har råd att punga ut 20:- efter varje Gym Besök [n]
Ge Tips på Bra BILLIGA Återhämtnings Drycker Tack [cute][love]
Och gärna vart man får tag på dom [y]


   
Citera

Mig vetligt är Gainomax helt värdelöst, är förvisso jävligt gott att dra en i bastum efter ett gympass, men det är föga troligt att det gör någon prestationsskillnad. köp något pulver som du blandar med mjölk eller vatten från typ gymgrossisten[y]


   
SvaraCitera

Gainomax är precis lika bra som pulver från gymgrossisten, bortsett från priset. Dock behöver du den troligen inte efter styrketräning utan endast i samband med kondition.


   
SvaraCitera

JoRishOuD:

Finns det någon liknande som är lite billigare än Gainomax?

Bananer. Åh vad tröttsamt med folk som lägger pengar på sånt dyrt skit.


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

Dock behöver du den troligen inte efter styrketräning utan endast i samband med kondition.

Vad dillar du om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Gainomax är precis lika bra som pulver från gymgrossisten, bortsett från priset

Produkter som gainer pro innehåller dock bara vassle vilket är det snabba proteinet i mjölk.

Gainomax har de även stora mängder kasein i, vilket är den delen av mjölkproteinet som tas upp långsamare.

Pakanajuhla:

Dock behöver du den troligen inte efter styrketräning utan endast i samband med kondition.

Att få i sig gainer eller likvärdig mat är viktigare efter styrketräning då det ger en enormt mycket större nedbrytande effekt på musklerna.

batterseabardot:

Bananer. Åh vad tröttsamt med folk som lägger pengar på sånt dyrt skit.

Det finns faktiskt en poäng med gainomaxreklamen, även om proteinbristen i bananer kan vägas upp med ett ägg eller liknande. Men att påstå att en banan räcker efter styrketräning är lite lamt.

OnT: maltodexrin + vassle = win

bra mängdpris!

Lite mer seriöst så är det inget fel på Gainer pro från gymgrossisten, blir hyfsat billigt med ett 4kg paket och gott är det =)


   
SvaraCitera

Rapid:

Men att påstå att en banan räcker efter styrketräning är lite lamt.

Jag tror att många här på UM tränar lite för lamt för att en banan ska vara för "lam" efter träning [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batterseabardot:

Jag tror att många här på UM tränar lite för lamt för att en banan ska vara för "lam" efter träning

Sant, men jag tycker ändå att man ska försöka sprida information om något som i alla fall närmar sig optimalt, även om man tränar som en 12 årig flicka så är det lika bra att lära sig hur man bör äta runt träning.

Sen blir man ju lite förundrad över knattar som inte vågat lyfta en skivstång ännu och ändå nojjar över gainers hit och dit.

På tal om dyr skit, kolla mina blåa länkar, där har du billig skit! [party]


   
SvaraCitera

passaro:

Vad dillar du om?

Rapid:

Produkter som gainer pro innehåller dock bara vassle vilket är det snabba proteinet i mjölk.
Att få i sig gainer eller likvärdig mat är viktigare efter styrketräning då det ger en enormt mycket större nedbrytande effekt på musklerna.

Förlåt, taskig formulering från min sida.
Gainer är självklart toppen efter styrketräning om alternativet är att inte äta alls / bara äta banan.
Däremot anser jag inte att en "återhämtningsdryck" är riktigt nödvändig efter något som inte kräver särskilt mycket energi. När man köper Gainer betalar man inte för proteinet, även om man får det på köpet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Däremot anser jag inte att en "återhämtningsdryck" är riktigt nödvändig efter något som inte kräver särskilt mycket energi

Det är skitsamma om det kostar mycket energi, faktum kvarstår att det bryter ner muskelmassa på ett helt annat sätt än cardio. Därför blir det viktigt att äta snabbt och då få i sig både protein och kolhydrater för att vända till att bli anabol så fort som möjligt.

Pakanajuhla:

När man köper Gainer betalar man inte för proteinet, även om man får det på köpet.

I fallet gainomax betalar man ju för varumärket, då det är rent hutlöst dyrt. Men kilopriset på större paket som gainer pro har helt helt ok kilopris tycker jag.

Eller vad syftade du på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

När man köper Gainer betalar man inte för proteinet, även om man får det på köpet.

Priset för vasslet (protein)> priset för malto(energi)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rapid:

Men kilopriset på större paket som gainer pro har helt helt ok kilopris tycker jag.

är ju svindyrt om du nu tar det emot rent protin och ren energi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinga:

är ju svindyrt om du nu tar det emot rent protin och ren energi?

Du får gärna förklara för mig vad rent protein och ren energi är för dig..

Jag jämför självklart med samma mängd bra kolhydrat/protein från vanlig kost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rapid:

Jag jämför självklart med samma mängd bra kolhydrat/protein från vanlig kost.

jag menar vassle och maltodextrin. blir billigare än att köpa märkesskit 🙂


   
SvaraCitera
elinc

AIKs allsvenska lag käkar mjölk och en macka efter träning. Om man klarar av allsvensk ledning av det så borde det räcka.
Det har deras nutritionist sagt på en kostföreläsning jag var på. [smile]


   
SvaraCitera